24. Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" 2016 - co się działo, laureaci konkursów

2016-09-12 13:13

24. Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" odbyła się w Warszawie w dniach 1-3 września w Warszawie. Hasło tegorocznej edycji  – "Ogród – pierwsza klasa" – nawiązywało do wiedzy i jakości jako wartości niezbędnych w rozwoju idei dobrego ogrodu. Przeczytajcie, co sie działo na 24. Międzynarodowej Wystawie "ZIELEŃ TO ŻYCIE". Nasz serwis był patronem medialnym Wystawy.

W 24. Międzynarodowej Wystawie "ZIELEŃ TO ŻYCIE" wzięło udział 325 firm z 17 krajów; polskie firmy stanowiły 2/3 wystawców. Najwięcej zagranicznych firm reprezentowało Holandię, Belgię, Niemcy, Danię i Francję.
W debiutującym na targach sektorze florystycznym wzięło udział blisko 70 firm z kilku kontynentów – Ameryki Południowej, z bardzo liczną grupą z Kolumbii (ponad 20 firm), Afryki (Kenia, Uganda, RPA), Azji – firmy z Chin, Tajlandii i Europy z Holandią na czele. Dzięki współpracy i połączeniu branży odbiorcy targów zyskali pełną ofertę w zakresie roślin i produktów do ogrodu i terenów otwartych oraz do dekoracji wnętrz. Po raz pierwszy w Polsce zobaczyć można było tak bogatą ofertę kwiatów ciętych, doniczkowych, dekoracji i akcesoriów florystycznych. Prezentację wzbogaciły pokazy mistrzów florystyki, prezentacje i konkursy szkół florystycznych.
Serwis Wymarzonyogrod.pl był patronem medialnym Wystawy.

24. Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" - goście targów

Targi odwiedziło 17 468 gości w tym 6 867 profesjonalistów. To o 8,5 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Wśród klientów zawodowo zainteresowanych ofertą prezentowaną na targach znaleźli się: producenci roślin, kupcy i zarządzający placówkami handlowymi, architekci krajobrazu, wykonawcy i specjaliści samorządowi zajmujący się zielenią publiczną, a także floryści, właściciele kwiaciarń, hurtownicy oraz dostawcy techniki ogrodniczej, produktów i usług.
Zagraniczni zwiedzający przyjechali z ponad 40 krajów. Najliczniejsze grupy gości dotarły z Ukrainy, Litwy, Białorusi, Rosji, Holandii, Finlandii, Niemiec i Belgii. Wśród odwiedzających byli także klienci z tak odległych krajów jak: Kazachstan, Japonia, Nigeria, RPA. Liczni byli goście z bliskiego sąsiedztwa: Słowacji, Czech, Węgier, Bułgarii, Mołdawii. Ponad 60 proc. branżowych gości to osoby decyzyjne – właściciele firm i menadżerowie podejmujący ważne decyzje w firmach.

24. Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" siła różnorodności  

Po raz kolejny warszawskie EXPO za sprawą „Zieleń to życie” zakwitło i stało się centrum spotkań branży ogrodniczej. Ponad 2/3 wystawców czyli 200 firm eksponowało rośliny. To niewątpliwe największy przegląd roślin w Polsce i Europie Środkowej. Różnorodność  i skala oferty to najważniejsza wartość prezentacji na warszawskiej wystawie. Hale targowe wypełnione zostały roślinami, które w kolejnym sezonie zobaczymy w handlu: w sklepach, centrach ogrodniczych, kwiaciarniach. Wśród roślin, które znajdą zastosowanie w terenach zieleni i ogrodach prywatnych, przeważały krzewy ozdobne – liściaste i iglaste. Nie zabrakło drzew, tak pożądanych do nasadzeń w zieleni publicznej oraz drzewek choinkowych wzbogacających ofertę handlową sklepów. Na wielu stoiskach zachwycało bogactwo bylin i traw – atrakcyjnych o tej porze roku i tak chętnie sadzonych zarówno w małych założeniach jak i w terenach zieleni. Szkółkarze i ogrodnicy mogli zapoznać się z ofertą młodych roślin do dalszej produkcji i proponowanymi nowościami. W asortymencie wystawców wyraźnie widoczny był także trend powrotu do amatorskiej uprawy owoców, ziół czy warzyw. Stąd bogaty przegląd krzewów i drzew owocowych oraz pnączy o jadalnych owocach czy zestawów do tarasowej lub domowej uprawy, łącznie z prezentacją gotowych już przetworów. Widoczny był także rozwój oferty bylin – roślin obecnych na wielu stoiskach oraz cebul kwitowych, których termin sadzenia przypada na jesień. Stoiska zakomponowano w przemyślany i atrakcyjny sposób, eksponując nowości czy też idee – choćby związane
z hasłem targów „Ogród pierwsza klasa”. Wiele aranżacji stoisk to gotowe pomysły aranżacyjne, które można przenieść do własnego ogrodu, na taras czy balkon. 

24. Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" - technika, pielęgnacja i dekoracje

Wystawcy pokazali także rozwiązania techniczne – maszyny, urządzenia i technologie do produkcji roślin, pielęgnacji terenów zieleni. Prezentowane dekoracje i wyposażenie ogrodu to donice, ozdobne osłony i podpory pod rośliny, zadaszenia, meble ogrodowe, systemy zielonych dachów lub ścian oraz wygrodzeń, materiały na nawierzchnie, kruszywa, gabiony i akcesoria do dekoracji. Nie zabrakło oferty zestawów do oczek wodnych i stawów, wyposażenia ogrodowej strefy relaksu i grillowania. Profesjonalistów interesowały także systemy opakowań, oprogramowanie i rozwiązania wspierające logistykę. Odwiedzający korzystali także z bogatej propozycji wydawnictw specjalistycznych.
Tak szeroka prezentacja i możliwość spotkania w jednym miejscu specjalistów i ekspertów to niewątpliwie impuls dla branży – kupców, projektantów, firm wykonawczych, dekoratorów, specjalistów z sektora zieleni publicznej. To zawsze mocna dawka pomysłów, informacji, rozwiązań i oczywiście kontaktów.

24. Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" - laureaci konkursu ZIELONY LAUR

Konkursy towarzyszące wystawie budzą zawsze emocje i przyciągają oprócz samych wystawców także odwiedzających i obserwatorów. W ramach konkursu o nagrodę ZIELONY LAUR oceniano produkty, technologie dla szkółkarstwa, ogrodu i terenów zieleni oraz koncepty sprzedażowe.
Międzyresortowe jury przyznało:

  • ZIELONY LAUR za produkt dla szkółkarstwa firmie Geo Polska Sp. z o. o. za Folie Plastika Kritis serii EVO2®;
  • ZIELONY LAUR za koncept marketingowy szkółce Piotr Kość Szkółki od 1965 za kolekcję roślin „in your PATIO” od berry&morreTM;
  • WYRÓŻNIENIE firmie PPHU GARDEN SERWIS TOMASZ PECYNA za CDF AQUA – mikroprocesorowy dozownik CO2 i O2

24. Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" - laureaci Konkursu Roślin Nowości

Rozstrzygnięto także jedyny w Polsce, prestiżowy Konkurs ROŚLIN NOWOŚCI. Spośród 28 zgłoszonych roślin jury wyłoniło 6 medalistów i 2 wyróżnienia. W tym roku także media przyznały swoją nagrodę - dziennikarze krajowych i zagranicznych magazynów ogrodniczych, zarówno branżowych, jak i hobbistycznych, skierowanych do szerokiego grona odbiorców miłośników roślin oddali swój głos mailowo.

  • ZŁOTY MEDAL: Miskant chiński 'Memory' ze szkółki DAGLEZJA Artur Maj Szkółka Roślin Ozdobnych;
  • SREBRNY MEDAL: Judaszowiec kandyjski 'Pink Pom Poms' ze szkółki OLSZEWSCY; Wierzba smukłoszyjkowa 'Mt Aso' ze Szkółki SZMIT; Berberys thunberga 'Orange Ice' ze Szkółki Roślin Ozdobnych WAŻYŃSCY;
  • BRĄZOWY MEDAL: Perukowiec podolski 'Lilla' ze szkółki PEPINIERES MINIER; Sosna hakowata 'Billabong' ze Szkółki Krzewów Ozdobnych Jolanta i Jan NOWACZYK;
  • WYRÓŻNIENIA: Róża BLUSH PIXIE® 'Bozbluspix' ze szkółki LEJA Sp. z o.o. Sp. k.; Kolcowój szkarłatny AMBER SWEET GOJI® ze szkółki CLEMATIS Źródło Dobrych Pnączy;
  • WYRÓŻNIENIE DZIENNIKARZY: Wierzba smukłoszyjkowa 'Mt Aso' zgłoszona przez Szkółkę SZMIT.

Wystawcy zaprezentowali nowe odmiany, zarówno polskich hodowców, jak i dostępne w Polsce kreacje zagranicznych ogrodników. Wartością warszawskiego konkursu jest to, że zgłaszane do niego rośliny są odpowiednie do chłodniejszej strefy klimatycznej, w jakiej leży Polska i kraje za jej wschodnią i północną granicą.
Najlepsze aranżacje stoisk uhonorowano WAWRZYNAMI.

24. Międzynarodowa Wystawa "ZIELEŃ TO ŻYCIE" - seminaria, konferecje, spotkania, warsztaty

24. edycja wystawy pełna była różnorodnych wydarzeń – seminaria, konferencje, spotkania, warsztaty i pokazy przyciągnęły tłumy uczestników. Eksperci i praktycy dzielili się wiedzą i doświadczeniem, dyskutowali i stawiali pytania. Aktualna problematyka, wiedza specjalistów, informacje, na których wyszukanie czy usystematyzowanie na co dzień brakuje czasu oraz możliwość dyskusji to podstawowe atuty organizowanych w ramach wystawy spotkań. 

  • Konferencja „Mocno ZIELONE MIASTO” dotycząca zieleni publicznej i osiedlowej zgromadziła ponad 240 uczestników.
  • W ramach seminarium „Wiedza dla producentów” skierowanego do szkółkarzy i ogrodników wzięło udział blisko 120 osób. Tematyka spotkania dotyczyła prawnej ochrony odmian roślin, paszportyzacji, gwarancji na rośliny, chemicznej ochrony roślin, oraz marketingu.
  • Duże zainteresowanie – ponad 150 właścicieli i pracowników centrów ogrodniczych – wzbudziły tematy zaproponowane w ramach seminarium „Wiedza dla handlu” poświęcone zarządzaniu pracownikami, skutecznemu marketingowi, zagadnieniom dotyczącym logistyki.
  • Gościem specjalnym „Dnia Architekta Krajobrazu” – seminarium zaplanowanego na  3 września był Luc Behar-Bannelier – Dyrektor Departamentu Nature & Environment, Disneyland w Paryżu – zarządzający 2000 ha zieleni w najsłynniejszym parku rozrywki. Gość dzielił się swoim doświadczeniem menadżerskim, a także prezentował aspekty praktyczne związanych z utrzymaniem wysokiego standardu zieleni w obiekcie, który codziennie przyjmuje blisko 15 000 odwiedzających. Kreowanie tożsamości zawodowej architekta krajobrazu, zagadnienia prawne związane z prawem autorskim i oraz dobór i praktyczne zastosowanie traw ozdobnych to kolejne zagadnienia poruszone podczas spotkania. 
  • Kreowaniu tożsamości i budowaniu wizerunku architekta krajobrazu poświęcone były odrębne warsztaty, które poprowadzili Wojciech Januszczyk – architekt krajobrazu i Małgorzata Bogadnowicz – psycholog i trener biznesu.
  • Ponadto w programie targów znalazły się spotkania blogerów ogrodniczych, wystawy tematyczne, prezentacje i pokazy technologii.
  • Program dla amatorów zaplanowano na sobotę. Odwiedzający korzystali z bezpłatnych warsztatów, porad ekspertów, wykładów, oglądali pokazy ogrodnicze i układania kwiatów. Na towarzyszącym targom kiermaszu roślin odwiedzający przez 3 dni mogli kupować roślinne rarytasy i nowości.

Na wystawie zaprezentowano nowe produkty i trendy ogrodnicze, zwiedzający mogli znaleźć różnorodne rozwiązania, pomysły, nowości. Podczas imprezy odbyły się tysiące spotkań i rozmów ludzi zaangażowanych zarówno w „zielony biznes”, jak też tych którzy czerpią z jego bogactwa – właścicieli ogrodów i pasjonatów, tłumnie odwiedzających Wystawę.

Kolejna edycja Wystawy 25. ZIELEŃ TO ŻYCIE już za rok: od 31 sierpnia do 2 września 2017 r. w EXPO XXI WARSZAWA!

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają

Materiał Partnerski

Materiał sponsorowany

Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Pozostałe podkategorie