Kolory 2020 roku: Lemonade od Tikkurila i "First Light" od Benjamin Moor
To już ten czas, gdy firmy wybierają kolory 2020 roku. Tikkurila - międzynarodowa marka farb - wskazała na H300 Lemonade. Natomiast Benjamin Moore wybrał rozbielony róż „First Light”. O kolorze od Pantone póki co jeszcze się spekuluje.
W 2015 roku badania przeprowadzone przez Color Marketing Group wskazały, że 85 proc. konsumentów decyduje o zakupie konkretnych produktów na podstawie koloru. I nie jest to tylko branża modowa, czy designerska, ale również spożywcza. Stąd tak popularne wyznaczanie trendów kolorystycznych przez różne marki.
Kolor 2020 roku: Lemonade od Tikkurilla
Lemonade - nowo ogłoszony kolor 2020 roku stanowi odpowiedź na najnowsze trendy w modzie i designie z żółcieniami w roli głównej. Został wybrany we współpracy Tikkurila ze znanym fińskim duetem - projektantką Laurą Juslin i architektką Lilli Maunula. Jest subtelnym oraz energetycznym odcieniem żółtego i przywodzi na myśl delikatne promienie porannego słońca.
Lemonade – odcień świeżości
Po długim okresie panowania przygaszonych kolorów ziemi, czy zupełnie ciemnych barw odcień ten wnosi powiew prawdziwej świeżości do aranżacji wnętrz. Jak sugeruje duet Juslin-Maunula, jest jednocześnie symbolem pozytywnego nastroju i optymizmu, który może być remedium na dzisiejsze, trudne i pełne wyzwań czasy. Kolor H300 Lemonade przypomina, że zawsze jest miejsce na zmiany - nie tylko w bliskim, domowym otoczeniu.
Lemonade – kolor delikatny i uniwersalny
Dzięki swej delikatności H300 Lemonade wpisze się w każdy styl wnętrza. Dobrze będzie się prezentować w modnych monochromatycznych zestawieniach, jak i w bardziej finezyjnych czy odważnych stylizacjach. Zastosowany na dużych powierzchniach będzie dostosowywać się do wpadającego do pomieszczenia światła, przybierając różne tonacje, od chłodnych na ciepłych i przytulnych kończąc.
„First Light”: kolor 2020 roku od Benjamin Moor
To chyba jedyna z marek farb, która tak spektakularnie przedstawia kolory. W ubiegłym roku Metropolitan AF-690 został pokazany w słynnym Seagram Building w Nowym Jorku. Wcześniej Caliente AF-290 zaprezentowano w Muzeum Guggenheima Franka Lloyda Wrighta. Tegoroczna odsłona Koloru Roku 2020 miała miejsce w nowojorskim Skylight Modern!
„First Light” – nowa forma bieli?
Jest delikatnym, zmysłowym różem. Jego twórcy uważają, ze jest nowym odcieniem bieli, szarości czy beżu, bo współgra z jakąkolwiek wybraną barwą. Wpada trochę w niebieski odcień, nie jest jednak brzoskwiniowy. Zgrywa się z każdym stylem i każda porą roku. Z pozoru uosabia kobiecość, ale pasuje do kolorów uznanych za męskie. „First Light” pasuje także do minimalistycznych wnętrz. Według specjalistek marki Benjamin Moore najlepiej odwzorowuje sposób myślenia i nowe tendencje na 2020 rok.
Wszyscy czekają na ogłoszenie koloru roku przez Instytut Pantone, który wyznacza kolorystyczny kierunek w praktycznie każdej dziedzinie życia. Co ciekawe, trendów kolorystycznych nie opiera się na badaniach empirycznych. Są wybierane przez specjalne komitety, które intuicyjnie „wyczuwają” kolory w danej chwili. Następnie wybrana barwa jest wdrażane w kampanie marketingowe. Tak naprawdę przewidywanie kolorów Pantone jest po części samospełniającą się przepowiednią. Kilka miesięcy przed grudniem, kiedy to odsłaniany jest kolor roku, zawierane są umowy licencyjne z różnymi firmami - od segmentu beauty po branżę hotelową. A potem, nagle, kolor roku jest wszędzie!
Polecany artykuł: