Kolory 2020 roku: Lemonade od Tikkurila i "First Light" od Benjamin Moor

2019-11-07 11:46
Benjamin Moor First Light
Autor: Materiały prasowe, Benjamin Moore Tegoroczna odsłona Koloru Roku 2020 Benjamin Moore - "First Light" - miała miejsce w nowojorskim Skylight Modern

To już ten czas, gdy firmy wybierają kolory 2020 roku. Tikkurila - międzynarodowa marka farb - wskazała na H300 Lemonade. Natomiast Benjamin Moore wybrał rozbielony róż „First Light”. O kolorze od Pantone póki co jeszcze się spekuluje.

W 2015 roku badania przeprowadzone przez Color Marketing Group wskazały, że 85 proc. konsumentów decyduje o zakupie konkretnych produktów na podstawie koloru. I nie jest to tylko branża modowa, czy designerska, ale również spożywcza. Stąd tak popularne wyznaczanie trendów kolorystycznych przez różne marki.

Lemonade Tikkurila
Autor: Materiały prasowe, Tikkurila Dzięki swej delikatności H300 Lemonade wpisze się w każdy styl wnętrza

Kolor 2020 roku: Lemonade od Tikkurilla

Lemonade - nowo ogłoszony kolor 2020 roku stanowi odpowiedź na najnowsze trendy w modzie i designie z żółcieniami w roli głównej. Został wybrany we współpracy Tikkurila ze znanym fińskim duetem - projektantką Laurą Juslin i architektką Lilli Maunula. Jest subtelnym oraz energetycznym odcieniem żółtego i przywodzi na myśl delikatne promienie porannego słońca.

Lemonade Tikkurila
Autor: Materiały prasowe, Tikkurila Kolor H300 Lemonade przypomina, że zawsze jest miejsce na zmiany - nie tylko w bliskim, domowym otoczeniu

Lemonade – odcień świeżości

Po długim okresie panowania przygaszonych kolorów ziemi, czy zupełnie ciemnych barw odcień ten wnosi powiew prawdziwej świeżości do aranżacji wnętrz. Jak sugeruje duet Juslin-Maunula, jest jednocześnie symbolem pozytywnego nastroju i optymizmu, który może być remedium na dzisiejsze, trudne i pełne wyzwań czasy. Kolor H300 Lemonade przypomina, że zawsze jest miejsce na zmiany - nie tylko w bliskim, domowym otoczeniu.

Lemonade Tikkurila
Autor: Materiały prasowe, Tikkurila Lemonade będzie się prezentować w monochromatycznych zestawieniach, jak i w bardziej finezyjnych czy odważnych stylizacjach

Lemonade – kolor delikatny i uniwersalny

Dzięki swej delikatności H300 Lemonade wpisze się w każdy styl wnętrza. Dobrze będzie się prezentować w modnych monochromatycznych zestawieniach, jak i w bardziej finezyjnych czy odważnych stylizacjach. Zastosowany na dużych powierzchniach będzie dostosowywać się do wpadającego do pomieszczenia światła, przybierając różne tonacje, od chłodnych na ciepłych i przytulnych kończąc.

Benjamin Moor First Light
Autor: Materiały prasowe, Benjamin Moore "First Light" jest delikatnym i zmysłowym różem

„First Light”: kolor 2020 roku od Benjamin Moor

To chyba jedyna z marek farb, która tak spektakularnie przedstawia kolory. W ubiegłym roku Metropolitan AF-690 został  pokazany w słynnym Seagram Building w Nowym Jorku. Wcześniej Caliente AF-290 zaprezentowano w Muzeum Guggenheima Franka Lloyda Wrighta. Tegoroczna odsłona Koloru Roku 2020 miała miejsce w nowojorskim Skylight Modern!

Benjamin Moor First Light
Autor: Materiały prasowe, Benjamin Moore "First light" pasuje do każdego wnętrza
Benjamin Moor First Light
Autor: Materiały prasowe, Benjamin Moore "First Light" dobrze współgra z minimalistycznymi pomieszczeniami

„First Light” – nowa forma bieli?

Jest delikatnym, zmysłowym różem. Jego twórcy uważają, ze jest nowym odcieniem bieli, szarości czy beżu, bo współgra z jakąkolwiek wybraną barwą. Wpada trochę w niebieski odcień, nie jest jednak brzoskwiniowy. Zgrywa się z każdym stylem i każda porą roku. Z pozoru uosabia kobiecość, ale pasuje do kolorów uznanych za męskie. „First Light” pasuje także do minimalistycznych wnętrz. Według specjalistek marki Benjamin Moore najlepiej odwzorowuje sposób myślenia i nowe tendencje na 2020 rok.

Wszyscy czekają na ogłoszenie koloru roku przez Instytut Pantone, który wyznacza kolorystyczny kierunek w praktycznie każdej dziedzinie życia. Co ciekawe, trendów kolorystycznych nie opiera się na badaniach empirycznych. Są wybierane przez specjalne komitety, które intuicyjnie „wyczuwają” kolory w danej chwili. Następnie wybrana barwa jest wdrażane w kampanie marketingowe. Tak naprawdę przewidywanie kolorów Pantone jest po części samospełniającą się przepowiednią. Kilka miesięcy przed grudniem, kiedy to odsłaniany jest kolor roku, zawierane są umowy licencyjne z różnymi firmami - od segmentu beauty po branżę hotelową. A potem, nagle, kolor roku jest wszędzie!

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE