Kolory 2020 roku: Lemonade od Tikkurila i "First Light" od Benjamin Moor

2019-11-07 11:46 Julia Wiśniewska
Benjamin Moor First Light
Autor: Materiały prasowe, Benjamin Moore Tegoroczna odsłona Koloru Roku 2020 Benjamin Moore - "First Light" - miała miejsce w nowojorskim Skylight Modern

To już ten czas, gdy firmy wybierają kolory 2020 roku. Tikkurila - międzynarodowa marka farb - wskazała na H300 Lemonade. Natomiast Benjamin Moore wybrał rozbielony róż „First Light”. O kolorze od Pantone póki co jeszcze się spekuluje.

W 2015 roku badania przeprowadzone przez Color Marketing Group wskazały, że 85 proc. konsumentów decyduje o zakupie konkretnych produktów na podstawie koloru. I nie jest to tylko branża modowa, czy designerska, ale również spożywcza. Stąd tak popularne wyznaczanie trendów kolorystycznych przez różne marki.

Lemonade Tikkurila
Autor: Materiały prasowe, Tikkurila Dzięki swej delikatności H300 Lemonade wpisze się w każdy styl wnętrza

Kolor 2020 roku: Lemonade od Tikkurilla

Lemonade - nowo ogłoszony kolor 2020 roku stanowi odpowiedź na najnowsze trendy w modzie i designie z żółcieniami w roli głównej. Został wybrany we współpracy Tikkurila ze znanym fińskim duetem - projektantką Laurą Juslin i architektką Lilli Maunula. Jest subtelnym oraz energetycznym odcieniem żółtego i przywodzi na myśl delikatne promienie porannego słońca.

Lemonade Tikkurila
Autor: Materiały prasowe, Tikkurila Kolor H300 Lemonade przypomina, że zawsze jest miejsce na zmiany - nie tylko w bliskim, domowym otoczeniu

Lemonade – odcień świeżości

Po długim okresie panowania przygaszonych kolorów ziemi, czy zupełnie ciemnych barw odcień ten wnosi powiew prawdziwej świeżości do aranżacji wnętrz. Jak sugeruje duet Juslin-Maunula, jest jednocześnie symbolem pozytywnego nastroju i optymizmu, który może być remedium na dzisiejsze, trudne i pełne wyzwań czasy. Kolor H300 Lemonade przypomina, że zawsze jest miejsce na zmiany - nie tylko w bliskim, domowym otoczeniu.

Lemonade Tikkurila
Autor: Materiały prasowe, Tikkurila Lemonade będzie się prezentować w monochromatycznych zestawieniach, jak i w bardziej finezyjnych czy odważnych stylizacjach

Lemonade – kolor delikatny i uniwersalny

Dzięki swej delikatności H300 Lemonade wpisze się w każdy styl wnętrza. Dobrze będzie się prezentować w modnych monochromatycznych zestawieniach, jak i w bardziej finezyjnych czy odważnych stylizacjach. Zastosowany na dużych powierzchniach będzie dostosowywać się do wpadającego do pomieszczenia światła, przybierając różne tonacje, od chłodnych na ciepłych i przytulnych kończąc.

Benjamin Moor First Light
Autor: Materiały prasowe, Benjamin Moore "First Light" jest delikatnym i zmysłowym różem

„First Light”: kolor 2020 roku od Benjamin Moor

To chyba jedyna z marek farb, która tak spektakularnie przedstawia kolory. W ubiegłym roku Metropolitan AF-690 został  pokazany w słynnym Seagram Building w Nowym Jorku. Wcześniej Caliente AF-290 zaprezentowano w Muzeum Guggenheima Franka Lloyda Wrighta. Tegoroczna odsłona Koloru Roku 2020 miała miejsce w nowojorskim Skylight Modern!

Benjamin Moor First Light
Autor: Materiały prasowe, Benjamin Moore "First light" pasuje do każdego wnętrza
Benjamin Moor First Light
Autor: Materiały prasowe, Benjamin Moore "First Light" dobrze współgra z minimalistycznymi pomieszczeniami

„First Light” – nowa forma bieli?

Jest delikatnym, zmysłowym różem. Jego twórcy uważają, ze jest nowym odcieniem bieli, szarości czy beżu, bo współgra z jakąkolwiek wybraną barwą. Wpada trochę w niebieski odcień, nie jest jednak brzoskwiniowy. Zgrywa się z każdym stylem i każda porą roku. Z pozoru uosabia kobiecość, ale pasuje do kolorów uznanych za męskie. „First Light” pasuje także do minimalistycznych wnętrz. Według specjalistek marki Benjamin Moore najlepiej odwzorowuje sposób myślenia i nowe tendencje na 2020 rok.

Wszyscy czekają na ogłoszenie koloru roku przez Instytut Pantone, który wyznacza kolorystyczny kierunek w praktycznie każdej dziedzinie życia. Co ciekawe, trendów kolorystycznych nie opiera się na badaniach empirycznych. Są wybierane przez specjalne komitety, które intuicyjnie „wyczuwają” kolory w danej chwili. Następnie wybrana barwa jest wdrażane w kampanie marketingowe. Tak naprawdę przewidywanie kolorów Pantone jest po części samospełniającą się przepowiednią. Kilka miesięcy przed grudniem, kiedy to odsłaniany jest kolor roku, zawierane są umowy licencyjne z różnymi firmami - od segmentu beauty po branżę hotelową. A potem, nagle, kolor roku jest wszędzie!

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE