Castorama, Leroy Merlin, Obi - zwroty. Jak zwrócić towar kupiony w markecie budowlanym
Jak przebiega zwrot towaru w marketach budowlanych? Podczas budowy lub remontu wiele towarów kupujemy np. w Castoramie, Leroy Merlin czy Obi. Co zrobić, kiedy chcemy oddać kupiony tam towar?
Gdzie kupować materiały na budowę, to jeden z problemów inwestorów. Bezpośrednio od producenta, w sklepach budowlanych w okolicy, a może w supermarketach budowlanych, których wiele dookoła. Te ostatnie mają tę przewagę, że ich oferta jest bogata,a jednocześnie w wielu sytuacjach umożliwiają zwrot niewykorzystanych produktów. To bardzo wygodne dla kupującego. Zobaczmy, jak wygląda polityka zwrotów w Castoramie, Leroy Merlin i Obi, jednych z największych i najdłużej działających w Polsce sieci supermarketów budowlanych.
Zwroty bezterminowe towaru, który można ponownie sprzedać
Jak każdy produkt wprowadzany do obrotu towary oferowane w supermarketach budowlanych (bez względu na to, czy stacjonarnych, czy internetowych) podlegają rękojmi oraz gwarancji. W razie wystąpienia wad lub odbioru uszkodzonego produktu możemy je zwrócić, a przedsiębiorca rozpatrzy naszą skargę.
Przeczytaj też:
Gdzie kupić materiały budowlane: w hurtowni budowlanej, przez internet, czy z fabryki? >>>
Jednak regulamin obsługi klienta każdej sieci sklepów przewiduje również możliwość zwrotu nieużywanego towaru, gdy klient po prostu się rozmyśli. Można stwierdzić, że nadrzędną zasadą jest, że sklepy bezterminowo przyjmują takie towary i w takiej postaci, że mogą je później ponownie sprzedać. Zobaczmy, na jakich zasadach można zwrócić towar w poszczególnych sieciach sklepów.
Spis treści
- Zwroty bezterminowe towaru, który można ponownie sprzedać
- Castorama - zwroty
- Leroy Merlin - zwroty
- Obi – zwroty
- Zwroty - kupno na odległość
Castorama - zwroty
Castorama zapewnia, że klient może dokonać zwrotu towaru w każdym czasie. Towar powinien być w stanie niezmienionym (nieużywany). Pracownik sieci sprawdzi stan zwracanego towaru i może go zakwestionować, jeśli jest uszkodzony lub zużyty. W takiej sytuacji towar nie zostanie przyjęty.
Zwrotom nie podlegają towary wykonane na zamówienie klienta, np.:
- docinane na wymiar blaty lub lustra,
- zlewozmywak z dociętymi wg życzenia klienta otworami,
- farby z mieszalnika,
- zabarwione tynki,
- firany lub dywany na wymiar.
Podstawą zwrotu jest przedstawienie dowodu zakupu, tj. paragonu fiskalnego lub faktury. W miarę możliwości zwrot pieniędzy następuje w formie takiej, w jakiej zapłacono za towar, tj. przy płatności kartą płatniczą należna kwota wpływa z powrotem na konto klienta, a jeśli płacono gotówką, klient otrzymuje również gotówkę.
Leroy Merlin - zwroty
W tej sieci można również zwrócić zakupiony towar bezterminowo, jednak z zastrzeżeniem, że produkty z terminem ważności, np. kleje do płytek, nie zostaną przyjęte w okresie 30 dni przed upływem ich terminu ważności.
Przyjmuje się zwroty towarów:
- nieużywanych,
- bez zabrudzeń,
- w stanie nienaruszonym,
- w oryginalnym opakowaniu,
- z nieuszkodzonymi oznaczeniami i metkami.
Produkty typu panele podłogowe, płytki ceramiczne przyjmuje się w pełnym opakowaniach.
Nie przyjmuje się zwrotów:
- produktów z wyprzedaży i ekspozycji,
- sprzedawanych na wagę, „z metra” (tkaniny, wykładziny, przewody),
- produktów na indywidualne zamówienie (blaty, meble, drzwi itd.),
- farb z mieszalnika,
- roślin zielonych,
- źródeł światła,
- (np. żarówek),
- książek i czasopism,
- nośników danych np. płyt CD.
Przeczytaj też:
IKEA zwroty: jak oddać towar >>>
Zwrot płatności następuje tą sama drogą, jaką zapłacono za towar. Jeśli klient wykorzystał w tym celu bony zakupowe Sodexo lub Leroy Merlin, jako zwrot jest wydawany talon zakupowy Leroy Merlin.
Obi – zwroty
Zwrot towarów zakupionych w sieci sklepów Obi także nie ma określonego limitu czasu.
Sklepy przyjmują towar, który:
- nie nosi śladów użytkowania,
- jest w pełni wartościowy,
- niezniszczony,
- kompletny,
- w oryginalnym opakowaniu.
Zwrot takich towarów, jak: płytki ceramiczne, gresy, panele, podłogi laminowane, drewniane oraz winylowe, możliwy jest tylko w pełnych paczkach zgodnie z jednostką podaną na opakowaniu.
Zwrotom nie podlegają:
- towary przecenione,
- żywe rośliny,
- towary z terminem ważności, który upłynął,
- towary cięte z metra,
- towary na zamówienie,
- farby z mieszalnika,
- baseny,
- jacuzzi
- klimatyzatory,
- wentylatory.
Przeczytaj też:
Reklamacja towaru: wzór pisma. Jak skutecznie dochodzić praw z rękojmi i gwarancji >>>
Żeby otrzymać zwrot kwoty wydanej na zakup danego towaru, należy przedstawić oryginalny paragon, fakturę lub wydruk faktury elektronicznej.
Zwroty - kupno na odległość
Castorama, Leroy Merlin i Obi prowadzą również sprzedaż produktów na odległość – za pośrednictwem internetu. Zakupy w takiej formie oraz zwrot towarów regulują przepisy ustawy, które są nadrzędne wobec regulaminów sklepów.
Jeśli kupiliśmy towar na odległość, np. w sklepie internetowym, możemy zwrócić go bez podania przyczyny. W ciągu 14 dni od odbioru produktu należy złożyć wypełnione oświadczenie o odstąpieniu od umowy kupna (do pobrania np. ze strony sklepu lub UOKiK). Od tego momentu mamy 14 dni na fizyczny zwrot towaru. Niektóre sklepy oferują również własny formularz internetowy zwrotu towaru. Zwracany towar musi być w stanie pokazującym, że był nieużywany.