IKEA zwroty: jak oddać towar. Sprawdzamy zasady zwrotu towarów w sieci sklepów IKEA
IKEA zwroty: sprawdzamy, jak oddać kupiony towar. Elementy wyposażenia wnętrz i ich wykończenia kupowane w sklepach IKEA cieszą się ogromnym powodzeniem. Co zrobić, kiedy chcemy je oddać?
Jak każdy produkt wprowadzany do obrotu towary oferowane w sklepach IKEA (bez względu na to, czy stacjonarnych, czy internetowych) podlegają rękojmi oraz gwarancji. W razie wystąpienia wad lub odbioru uszkodzonego produktu możemy je zwrócić, a przedsiębiorca rozpatrzy naszą skargę.
Jednak regulamin obsługi klienta IKEA przewiduje również możliwość zwrotu nieużywanego towaru, gdy klient po prostu się rozmyśli. Towar w IKEA można zwrócić w ciągu 365 dni od daty wydania lub dostawy.
Spis treści
- Zwróć uwagę, że:
- IKEA – zwrot do 365 dni
- IKEA – zwrot z dokumentem zakupu
- IKEA kupno na odległość – 14/28 dni na zwrot
- IKEA – zwrot towaru bez śladów użytkowania
- Zwrot towarów noszących ślady użytkowania
- Czego nie można zwrócić w sklepach IKEA
Zwróć uwagę, że:
- Jeśli chcesz zwrócić towar zakupiony w IKEA, najlepiej zrobić to w ciągu 14 dni od daty wydania lub dostawy w postaci nienaruszonej. W takiej sytuacji możesz dostać zwrot gotówki lub pełnej kwoty na konto karty płatniczej.
- Po tym terminie albo jeśli produkt był rozpakowany – nie otrzymasz zwrotu pieniędzy, tylko kartę refundacyjną na kolejne zakupy w IKEA.
Zobaczmy, jak szczegółowo wygląda regulamin zwrotów produktów w IKEA.
IKEA – zwrot do 365 dni
Towary zakupione w sieci IKEA Retail na terytorium Polski można zwrócić w ciągu 365 dni od daty ich wydania lub dostawy. Można zwracać towary zakupione:
- w sklepie stacjonarnym,
- przez internet.
Zwrotu należy dokonać w Dziale Obsługi Klienta w sklepie stacjonarnym IKEA na terenie naszego kraju.
IKEA – zwrot z dokumentem zakupu
Żeby móc zwrócić produkt, musimy okazać jeden z dokumentów. Może być to:
- oryginał paragonu,
- faktura VAT w formie papierowej,
- faktura VAT w formie elektronicznej,
- wydana w Polsce karta IKEA Family (jeśli towar zarejestrowano z jej użyciem).
IKEA kupno na odległość – 14/28 dni na zwrot
Jeśli kupiliśmy towar na odległość, np. w sklepie internetowym IKEA, możemy zwrócić go bez podania przyczyny.
Przeczytaj też:
W ciągu 14 dni od odbioru produktu należy złożyć wypełnione oświadczenie o odstąpieniu od umowy kupna (do pobrania np. ze strony UOKiK). Od tego momentu mamy 14 dni na fizyczny zwrot towaru. IKEA ma tyle samo dni na zwrot pieniędzy.
IKEA – zwrot towaru bez śladów użytkowania
Do IKEA można zwrócić produkty w takim stanie, że firma będzie mogła ponownie je sprzedać. Towar nie powinien mieć śladów użytkowania – nie powinien być noszony, nie powinien być pognieciony, zabrudzony ani uszkodzony.
- Nieotwierane opakowanie
Najlepiej, gdy towar zwracamy w oryginalnym i nienaruszonym opakowaniu. Klient po prostu rozmyślił się i nie ma już chęci jego posiadania. Nawet nie otworzył pudełka czy koperty z towarem. W takiej sytuacji IKEA zwraca cenę zakupu w takiej formie, w jakiej ją uiszczono.
- Towar po rozpakowaniu, ale bez większych śladów użytkowania
Można zwrócić również produkty w otwieranym oryginalnym opakowaniu, a nawet w innym opakowaniu. Ważne jest to, w jakim stopniu produkt był użytkowany. IKEA dopuszcza w takiej sytuacji, że klient mógł obejrzeć produkt, przymierzyć, zmontować (jeśli składa się z elementów). Słowem mógł sprawdzić towar w warunkach domowych. Jednak zwracany towar nie powinien nosić śladów tego, że ktoś go użytkował.
W takiej sytuacji zwrot zapłaconej kwoty wygląda następująco:
- w ciągu 14 dni od daty wydania lub dostawy towaru – w takiej formie, jak zapłacono;
- między 15 a 365 dniem od daty wydania lub dostawy towaru – w formie karty refundacyjnej IKEA, która jest ważna bezterminowo i można ją zrealizować w dowolnym polskim sklepie IKEA,
Jeśli za towar zapłacono kartą elektroniczną IKEA lub bonami Sodexo (także gdy tak zapłacono za towar wzięty na raty) – zwrot zapłaconej kwoty następuje w postaci karty refundacyjnej IKEA. W tym wypadku nie ma znaczenia, czy zwrot następuje w ciągu 14 czy 365 dni od wydania.
Polecany artykuł:
Zwrot towarów noszących ślady użytkowania
W przypadku zwrotu towarów, po których widać, że były użytkowane (są zabrudzone, pogniecione, porysowane), IKEA zastrzega sobie prawo oceny stanu zwracanego produktu i potrącenia kwoty odpowiadającej zmniejszeniu jego wartości. Decyzje podejmuje pracownik Działu Obsługi Klienta w sklepi stacjonarnym IKEA.
Czego nie można zwrócić w sklepach IKEA
Zwrotowi w IKEA nie podlegają:
- karty upominkowe i refundacyjne IKEA,
- towary zakupione w Dziale Sprzedaży Okazyjnej,
- artykuły spożywcze,
- rośliny,
- produkty wykonane na indywidualne zamówienie Klienta (blaty, panele
- ścienne),
- tkaniny oraz artykuły zakupione na indywidualne zamówienie,
- z usługą szycia i haftowania,
- towary zmodyfikowane przez Klienta,
- wartość rabatu udzielonego na podstawie regulaminu promocji,
- artykuły zakupione w ramach umowy leasingowej.
Materace rozpakowane podlegają wymianie w ciągu 90 dni od daty zakupu na podstawie osobnego regulaminu.
Polecany artykuł: