IKEA zwroty: jak oddać towar. Sprawdzamy zasady zwrotu towarów w sieci sklepów IKEA

2021-02-01 12:00

IKEA zwroty: sprawdzamy, jak oddać kupiony towar. Elementy wyposażenia wnętrz i ich wykończenia kupowane w sklepach IKEA cieszą się ogromnym powodzeniem. Co zrobić, kiedy chcemy je oddać?

IKEA zwroty
Autor: IKEA Produkty IKEA cieszą się dużym powodzeniem

Jak każdy produkt wprowadzany do obrotu towary oferowane w sklepach IKEA (bez względu na to, czy stacjonarnych, czy internetowych) podlegają rękojmi oraz gwarancji. W razie wystąpienia wad lub odbioru uszkodzonego produktu możemy je zwrócić, a przedsiębiorca rozpatrzy naszą skargę.

Jednak regulamin obsługi klienta IKEA przewiduje również możliwość zwrotu nieużywanego towaru, gdy klient po prostu się rozmyśli. Towar w IKEA można zwrócić w ciągu 365 dni od daty wydania lub dostawy. 

Spis treści

  1. Zwróć uwagę, że:
  2. IKEA – zwrot do 365 dni
  3. IKEA – zwrot z dokumentem zakupu
  4. IKEA kupno na odległość – 14/28 dni na zwrot
  5. IKEA – zwrot towaru bez śladów użytkowania
  6. Zwrot towarów noszących ślady użytkowania
  7. Czego nie można zwrócić w sklepach IKEA
Jak zbudować i czym pomalować meble z palet

Zwróć uwagę, że:

  • Jeśli chcesz zwrócić towar zakupiony w IKEA, najlepiej zrobić to w ciągu 14 dni od daty wydania lub dostawy w postaci nienaruszonej. W takiej sytuacji możesz dostać zwrot gotówki lub pełnej kwoty na konto karty płatniczej.
  • Po tym terminie albo jeśli produkt był rozpakowany – nie otrzymasz zwrotu pieniędzy, tylko kartę refundacyjną na kolejne zakupy w IKEA.

Zobaczmy, jak szczegółowo wygląda regulamin zwrotów produktów w IKEA.

IKEA – zwrot do 365 dni

Towary zakupione w sieci IKEA Retail na terytorium Polski można zwrócić w ciągu 365 dni od daty ich wydania lub dostawy. Można zwracać towary zakupione:

  • w sklepie stacjonarnym,
  • przez internet.

Zwrotu należy dokonać w Dziale Obsługi Klienta w sklepie stacjonarnym IKEA na terenie naszego kraju.

IKEA – zwrot z dokumentem zakupu

Żeby móc zwrócić produkt, musimy okazać jeden z dokumentów. Może być to:

  • oryginał paragonu,
  • faktura VAT w formie papierowej,
  • faktura VAT w formie elektronicznej,
  • wydana w Polsce karta IKEA Family (jeśli towar zarejestrowano z jej użyciem).

IKEA kupno na odległość – 14/28 dni na zwrot

Jeśli kupiliśmy towar na odległość, np. w sklepie internetowym IKEA, możemy zwrócić go bez podania przyczyny.

Przeczytaj też:

Reklamacja towaru: wzór pisma reklamacyjnego. Jak skutecznie dochodzić praw z rękojmi i gwarancji >>>

W ciągu 14 dni od odbioru produktu należy złożyć wypełnione oświadczenie o odstąpieniu od umowy kupna (do pobrania np. ze strony UOKiK). Od tego momentu mamy 14 dni na fizyczny zwrot towaru. IKEA ma tyle samo dni na zwrot pieniędzy.

IKEA – zwrot towaru bez śladów użytkowania

Do IKEA można zwrócić produkty w takim stanie, że firma będzie mogła ponownie je sprzedać. Towar nie powinien mieć śladów użytkowania – nie powinien być noszony, nie powinien być pognieciony, zabrudzony ani uszkodzony.

  • Nieotwierane opakowanie

Najlepiej, gdy towar zwracamy w oryginalnym i nienaruszonym opakowaniu. Klient po prostu rozmyślił się i nie ma już chęci jego posiadania. Nawet nie otworzył pudełka czy koperty z towarem. W takiej sytuacji IKEA zwraca cenę zakupu w takiej formie, w jakiej ją uiszczono.

  • Towar po rozpakowaniu, ale bez większych śladów użytkowania

Można zwrócić również produkty w otwieranym oryginalnym opakowaniu, a nawet w innym opakowaniu. Ważne jest to, w jakim stopniu produkt był użytkowany. IKEA dopuszcza w takiej sytuacji, że klient mógł obejrzeć produkt, przymierzyć, zmontować (jeśli składa się z elementów). Słowem mógł sprawdzić towar w warunkach domowych. Jednak zwracany towar nie powinien nosić śladów tego, że ktoś go użytkował.

W takiej sytuacji zwrot zapłaconej kwoty wygląda następująco:

  • w ciągu 14 dni od daty wydania lub dostawy towaru – w takiej formie, jak zapłacono;
  • między 15 a 365 dniem od daty wydania lub dostawy towaru – w formie karty refundacyjnej IKEA, która jest ważna bezterminowo i można ją zrealizować w dowolnym polskim sklepie IKEA,

Jeśli za towar zapłacono kartą elektroniczną IKEA lub bonami Sodexo (także gdy tak zapłacono za towar wzięty na raty) – zwrot zapłaconej kwoty następuje w postaci karty refundacyjnej IKEA. W tym wypadku nie ma znaczenia, czy zwrot następuje w ciągu 14 czy 365 dni od wydania.

Zwrot towarów noszących ślady użytkowania

W przypadku zwrotu towarów, po których widać, że były użytkowane (są zabrudzone, pogniecione, porysowane), IKEA zastrzega sobie prawo oceny stanu zwracanego produktu i potrącenia kwoty odpowiadającej zmniejszeniu jego wartości. Decyzje podejmuje pracownik Działu Obsługi Klienta w sklepi stacjonarnym IKEA.

Czego nie można zwrócić w sklepach IKEA

Zwrotowi w IKEA nie podlegają:

  • karty upominkowe i refundacyjne IKEA,
  • towary zakupione w Dziale Sprzedaży Okazyjnej,
  • artykuły spożywcze,
  • rośliny,
  • produkty wykonane na indywidualne zamówienie Klienta (blaty, panele
  • ścienne),
  • tkaniny oraz artykuły zakupione na indywidualne zamówienie,
  • z usługą szycia i haftowania,
  • towary zmodyfikowane przez Klienta,
  • wartość rabatu udzielonego na podstawie regulaminu promocji,
  • artykuły zakupione w ramach umowy leasingowej.

Materace rozpakowane podlegają wymianie w ciągu 90 dni od daty zakupu na podstawie osobnego regulaminu.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.