IKEA zwroty: jak oddać towar. Sprawdzamy zasady zwrotu towarów w sieci sklepów IKEA

2021-02-01 12:00
IKEA zwroty
Autor: IKEA Produkty IKEA cieszą się dużym powodzeniem

IKEA zwroty: sprawdzamy, jak oddać kupiony towar. Elementy wyposażenia wnętrz i ich wykończenia kupowane w sklepach IKEA cieszą się ogromnym powodzeniem. Co zrobić, kiedy chcemy je oddać?

Jak każdy produkt wprowadzany do obrotu towary oferowane w sklepach IKEA (bez względu na to, czy stacjonarnych, czy internetowych) podlegają rękojmi oraz gwarancji. W razie wystąpienia wad lub odbioru uszkodzonego produktu możemy je zwrócić, a przedsiębiorca rozpatrzy naszą skargę.

Jednak regulamin obsługi klienta IKEA przewiduje również możliwość zwrotu nieużywanego towaru, gdy klient po prostu się rozmyśli. Towar w IKEA można zwrócić w ciągu 365 dni od daty wydania lub dostawy. 

Spis treści

  1. Zwróć uwagę, że:
  2. IKEA – zwrot do 365 dni
  3. IKEA – zwrot z dokumentem zakupu
  4. IKEA kupno na odległość – 14/28 dni na zwrot
  5. IKEA – zwrot towaru bez śladów użytkowania
  6. Zwrot towarów noszących ślady użytkowania
  7. Czego nie można zwrócić w sklepach IKEA
Jak zbudować i czym pomalować meble z palet

Zwróć uwagę, że:

  • Jeśli chcesz zwrócić towar zakupiony w IKEA, najlepiej zrobić to w ciągu 14 dni od daty wydania lub dostawy w postaci nienaruszonej. W takiej sytuacji możesz dostać zwrot gotówki lub pełnej kwoty na konto karty płatniczej.
  • Po tym terminie albo jeśli produkt był rozpakowany – nie otrzymasz zwrotu pieniędzy, tylko kartę refundacyjną na kolejne zakupy w IKEA.

Zobaczmy, jak szczegółowo wygląda regulamin zwrotów produktów w IKEA.

IKEA – zwrot do 365 dni

Towary zakupione w sieci IKEA Retail na terytorium Polski można zwrócić w ciągu 365 dni od daty ich wydania lub dostawy. Można zwracać towary zakupione:

  • w sklepie stacjonarnym,
  • przez internet.

Zwrotu należy dokonać w Dziale Obsługi Klienta w sklepie stacjonarnym IKEA na terenie naszego kraju.

IKEA – zwrot z dokumentem zakupu

Żeby móc zwrócić produkt, musimy okazać jeden z dokumentów. Może być to:

  • oryginał paragonu,
  • faktura VAT w formie papierowej,
  • faktura VAT w formie elektronicznej,
  • wydana w Polsce karta IKEA Family (jeśli towar zarejestrowano z jej użyciem).

IKEA kupno na odległość – 14/28 dni na zwrot

Jeśli kupiliśmy towar na odległość, np. w sklepie internetowym IKEA, możemy zwrócić go bez podania przyczyny.

Przeczytaj też:

Reklamacja towaru: wzór pisma reklamacyjnego. Jak skutecznie dochodzić praw z rękojmi i gwarancji >>>

W ciągu 14 dni od odbioru produktu należy złożyć wypełnione oświadczenie o odstąpieniu od umowy kupna (do pobrania np. ze strony UOKiK). Od tego momentu mamy 14 dni na fizyczny zwrot towaru. IKEA ma tyle samo dni na zwrot pieniędzy.

IKEA – zwrot towaru bez śladów użytkowania

Do IKEA można zwrócić produkty w takim stanie, że firma będzie mogła ponownie je sprzedać. Towar nie powinien mieć śladów użytkowania – nie powinien być noszony, nie powinien być pognieciony, zabrudzony ani uszkodzony.

  • Nieotwierane opakowanie

Najlepiej, gdy towar zwracamy w oryginalnym i nienaruszonym opakowaniu. Klient po prostu rozmyślił się i nie ma już chęci jego posiadania. Nawet nie otworzył pudełka czy koperty z towarem. W takiej sytuacji IKEA zwraca cenę zakupu w takiej formie, w jakiej ją uiszczono.

  • Towar po rozpakowaniu, ale bez większych śladów użytkowania

Można zwrócić również produkty w otwieranym oryginalnym opakowaniu, a nawet w innym opakowaniu. Ważne jest to, w jakim stopniu produkt był użytkowany. IKEA dopuszcza w takiej sytuacji, że klient mógł obejrzeć produkt, przymierzyć, zmontować (jeśli składa się z elementów). Słowem mógł sprawdzić towar w warunkach domowych. Jednak zwracany towar nie powinien nosić śladów tego, że ktoś go użytkował.

W takiej sytuacji zwrot zapłaconej kwoty wygląda następująco:

  • w ciągu 14 dni od daty wydania lub dostawy towaru – w takiej formie, jak zapłacono;
  • między 15 a 365 dniem od daty wydania lub dostawy towaru – w formie karty refundacyjnej IKEA, która jest ważna bezterminowo i można ją zrealizować w dowolnym polskim sklepie IKEA,

Jeśli za towar zapłacono kartą elektroniczną IKEA lub bonami Sodexo (także gdy tak zapłacono za towar wzięty na raty) – zwrot zapłaconej kwoty następuje w postaci karty refundacyjnej IKEA. W tym wypadku nie ma znaczenia, czy zwrot następuje w ciągu 14 czy 365 dni od wydania.

Zwrot towarów noszących ślady użytkowania

W przypadku zwrotu towarów, po których widać, że były użytkowane (są zabrudzone, pogniecione, porysowane), IKEA zastrzega sobie prawo oceny stanu zwracanego produktu i potrącenia kwoty odpowiadającej zmniejszeniu jego wartości. Decyzje podejmuje pracownik Działu Obsługi Klienta w sklepi stacjonarnym IKEA.

Czego nie można zwrócić w sklepach IKEA

Zwrotowi w IKEA nie podlegają:

  • karty upominkowe i refundacyjne IKEA,
  • towary zakupione w Dziale Sprzedaży Okazyjnej,
  • artykuły spożywcze,
  • rośliny,
  • produkty wykonane na indywidualne zamówienie Klienta (blaty, panele
  • ścienne),
  • tkaniny oraz artykuły zakupione na indywidualne zamówienie,
  • z usługą szycia i haftowania,
  • towary zmodyfikowane przez Klienta,
  • wartość rabatu udzielonego na podstawie regulaminu promocji,
  • artykuły zakupione w ramach umowy leasingowej.

Materace rozpakowane podlegają wymianie w ciągu 90 dni od daty zakupu na podstawie osobnego regulaminu.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE