Reklamacja dachówki

2016-08-18 17:36

Dzień dobry. Mam pytanie odnośnie zareklamowania dachówki. Zakupiłem dachówkę firmy Nelskamp (Nibra F7). Niestety okazało się,że otrzymany towar jest moim zdaniem wadliwy (załączone zdjęcie). Otóż na powierzchni dachówki (niemal każda sztuka) znajdują się bąble wypełnione powietrzem. Są one w większości popękane. Po naciśnięciu paznokciem bąble pękają ukazując warstwę znajdującą się pod powierzchnią warstwy angobowanej. Zgłosiłem już sprawę u sprzedawcy oznajmując, że nie zamierzam kłaść czegoś takiego na dach, ponieważ moim zdaniem po pierwszych mrozach będę miał dachówkę w kropki. Dodam, że takich bąbli jest na każdej dachowce od kilku do kilkunastu. Sprzedawca przekazał sprawę dalej i czekamy na przyjazd przedstawiciela firmy. Napisałem też do producenta i uzyskałem odpowiedź, że nie ma powodu do reklamacji, bo coś takiego nie ma wpływu na jakość produktu. Proszę o poradę. Czy faktycznie nie ma się czym martwić, czy może należy domagać się wymiany produktu. Wiem, że tego rodzaju sprawy mogą ciągnąć się latami, dlatego mam wątpliwości. Z drugiej strony taka wada ma istotny wpływ na chociażby nasiąkliwość dachówki. Czy są jakieś instytucje, które mogą pomóc w dochodzeniu swoich praw. Towar dotarł do mnie 2 tygodnie temu.

Niestety nie zajmujemy się dachówkami, tylko blachodachówkami - pokryciami produkowanymi ze stali.