Ekologiczne wyzwania dla branży budowlanej

2022-03-14 10:05 Materiał sponsorowany
Okna i stolarka od Aluprof
Autor: Aluprof

Wobec rosnących wymagań środowiskowych coraz ważniejsze staje się uwzględnienie w strategii firmy kwestii klimatycznych. Wpływ organizacji na klimat i klimatu na organizację ma coraz większe znaczenie w kształtowaniu działań przedsiębiorstwa, jak również w ich raportowaniu. W tym zakresie przoduje GK Grupa Kęty i Aluprof, dając dobry przykład branży budowlanej.

Wysoka pozycja GK Grupy Kęty w Benchmarku Strategii Klimatycznych

Benchmark Strategii Klimatycznych to obszerne, regularnie przeprowadzane badanie strategii klimatycznych firm. W ramach Benchmarku eksperci i praktycy ESG z Centrum UNEP/GRID-Warszawa i Go Responsible opracowali wskaźniki, które stanowią wsparcie dla spółek w spełnianiu wymagań ratingowych i regulacyjnych. W pierwszej czwórce rankingu podsumowującego badanie znalazła się GK Grupa Kęty (z 15 pkt na 23 możliwe).

Pierwsza edycja badania dotyczyła spółek z WIG20 i mWIG40 – dane raportowe zostały przeanalizowane pod kątem aż 14 obszarów. Ścisłą czołówkę zdominował przemysł lekki – CCC S.A. (1. miejsce, 21 pkt) oraz LPP S.A. (2. miejsce, 18 pkt). Na kolejnych miejscach znalazły się z kolei usługowy ORANGE Polska S.A. (3. miejsce, 16 pkt) oraz paliwowo-detaliczny ORLEN S.A. (5. miejsce, 14 pkt). Co ważne, spośród firm z pierwszej piątki GK Grupa Kęty jest jedynym przedsiębiorstwem w całości produkującym w Polsce oraz jedynym z sektora budowlanego i metalurgicznego.

Skutecznie realizowana strategia

Wysokie miejsce w rankingu jest wynikiem priorytetowego traktowania kwestii zrównoważonego rozwoju przez spółki Grupy Kęty – podlegają one specjalnie powołanemu pionowi, kierowanemu przez Dyrektora ds. CSR. Strategiczne decyzje w zakresie problemów społecznych, środowiskowych i klimatycznych zapadają natomiast podczas posiedzeń Komitetu Sterującego ds. Zrównoważonego Rozwoju i Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.

Aluprof traktuje wyróżnienie w rankingu dwojako: po pierwsze, jako potwierdzenie słuszności podjętych decyzji co do kierunku i metod osiągania ambitnych celów środowiskowych i społecznych. Po drugie, jako wyzwanie i zachętę, aby w kolejnych edycjach rankingu umacniać swoją pozycję, a nawet piąć się w górę – mówi Aleksandra Baksik, Brand & Sustainable Development Manager w Aluprof.

Zdecydowane zabiegi w tym obszarze są tym bardziej wskazane, że cała branża budowlana podejmuje intensywne działania w kierunku dekarbonizacji, odpowiedzialnego zużycia surowców w całym łańcuchu dostaw i przejścia na gospodarkę o obiegu zamkniętym. Zmiany klimatu będą w szczególny sposób oddziaływać na sektor budowlany. Cechuje go bowiem wysoka emisyjność, a także znaczny stopień wrażliwości na ryzyka klimatyczne. Obecnie budynki odpowiadają w Unii Europejskiej za około 40 proc. zużycia energii i 36 proc. emisji CO2.

– Branża budowlana, ze względu na swoją specyfikę i rozbudowany łańcuch dostaw, ma szczególnie ambitne zadanie do wykonania – mówi Irena Pichola, partner i lider zespołu ds. zrównoważonego rozwoju Deloitte. Szerszą perspektywę tych zmian możemy odnaleźć w Raporcie „Polskie spółki budowlane 2021 – najważniejsi gracze, kluczowe czynniki wzrostu i perspektywy rozwoju branży”.

Okna i stolarka od Aluprof
Autor: Aluprof

Niskoemisyjna przyszłość – ESG w branży budowlanej

Uwzględnienie czynników ESG w biznesie, zgodnie z europejskimi wytycznymi, będzie wymagało istotnej transformacji procesu budowlanego i konkretnych działań ograniczających emisyjność. Kluczowe mogą okazać się inwestycje w nowoczesne technologie. Takie, które zminimalizują ślad środowiskowy i zwiększą efektywność procesu budowlanego. Podjęcie takich działań pomoże firmom utrzymać konkurencyjność i proaktywnie przystosować się do nowych wymogów regulacyjnych. Przykładem takiej aktywności jest wykorzystanie w łańcuchu dostaw niskoemisyjnych wlewków aluminiowych LOW CARBON Kęty.

Lider i innowator branży

Aluprof SA należy do Grupy Kapitałowej Grupa Kęty SA — notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, najnowocześniejszej i najszybciej rozwijającej się firmy produkcyjnej w branży aluminiowej w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka posiada 5 zakładów produkcyjnych w Polsce oraz 9 spółek handlowych w Europie i USA. Jest obecna w 55 krajach oraz prowadzi ekspansję na kolejne światowe rynki. Firma dostarcza nowoczesne systemy aluminiowe i innowacyjne rozwiązania dla budownictwa energooszczędnego i pasywnego. Zgodnie z hasłem „Let’s build a better future” firma promuje ideę zrównoważonego rozwoju w budownictwie i wdraża odpowiedzialne działania m.in. na rzecz redukcji śladu węglowego. Więcej informacji na stronie producenta: https://aluprof.eu.

Partnerzy
Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Pozostałe podkategorie