Brama segmentowa boczna i brama garażowa z drzwiami

2019-10-28 14:33 Radosław Murat
Brama segmentowa boczna
Autor: TWARDOWSKI Segmentowe bramy boczne umożliwiają wygodne wchodzenie do garażu i wychodzenie z niego, bez konieczności otwierania ich na oścież

Czasem niewielka zmiana pierwotnej koncepcji może poprawić funkcjonalność garażu. Sprawdź, czy warto zrezygnować ze zwykłej bramy uchylnej bądź segmentowej, zapłacić trochę więcej i zamontować bramę segmentową boczna lub bramę połączoną z drzwiami.

Brama segmentowa boczna

Brama segmentowa boczna jest zbudowana z paneli grubości 40-60 mm połączonych zawiasami. Ma poszycie z blachy stalowej tworzące zamknięty element. Blacha jest pomalowana farbą proszkową lub pokryta poliestrem albo wykończona okleiną drewnopodobną. Wypełnienie bramy stanowi pianka poliuretanowa – materiał zapewniający lepszą izolacyjność termiczną. Między panelami i na obwodzie bramy znajdują się uszczelki powstrzymujące przenikanie zimnego powietrza i kropel deszczu. Segmenty bram bocznych rozmieszczone są pionowo. Poruszają się po metalowej prowadnicy kierującej je na jedną ze ścian. Prowadnica umieszczona jest w dolnej części otworu wjazdowego oraz przy nadprożu i na ścianie. Między ścianą a bramą musi być pozostawiony odstęp (10-22 cm). Bramy segmentowe boczne mają z reguły system chroniący przed przytrzaśnięciem palców. Ich sprawne poruszanie umożliwia nowatorski układ jezdny złożony z podwójnych rolek. Dzięki temu ruch płaszcza jest bardzo cichy.

Wygodny przejazd dla motocykla
Autor: HORMANN Po częściowym otworzeniu bramy bocznej można wyprowadzić z niej rower lub wyjechać na motocyklu

Ile kosztuje brama segmentowa boczna

BRAMY BOCZNE
Produkt Cena
Hörmann brama segmentowa boczna HST 300 x 225 cm ok. 6000 zł
Normstahl Toptrend-ISO 200 x 225 cm ok. 4250 zł
Twardowski – brama segmentowa boczna 300 x 225 cm ok. 6800 zł

Zalety bram bocznych

W przypadku zwykłych bram segmentowych podczas otwierania panele są podciągane do góry i chowane pod stropem garażu. Konstrukcja, po której segmentowy płaszcz się porusza, sięga około 30-40 cm poniżej sufitu, a więc dość znacznie obniża pułap w pomieszczeniu. Gdy garaż nie jest wysoki, staje się to kłopotliwe. Z myślą o takich garażach wymyślono właśnie segmentowe bramy boczne. Po częściowym otwarciu bramy bocznej będzie można wejść do garażu, zupełnie jak przez zewnętrzne drzwi. Te nie będą już więc potrzebne. Jeśli więc chcesz częściowo uchylać bramę, by wchodzić do garażu lub z niego wychodzić i nie pokazywać przy tym, co masz wewnątrz - wybierz bramę segmentową boczną. Będzie ona dla ciebie korzystna także wtedy, gdy chcesz zamocować do sufitu zwisające lampy lub wieszaki na narty bądź deski windsurfingowe. Bramy segmentowe boczne nadają się do dużych i małych garaży, także takich, których otwór ma niestandardowy kształt (na przykład łukowy). Niestety, jeśli dolna prowadnica bramy bocznej jest zagłębiona w podłożu, a nie biegnie na powierzchni, pojawia się niebezpieczeństwo jej zablokowania, na przykład przez śmieci, lód lub zlodowaciały śnieg. Trzeba ją więc regularnie oczyszczać.

Brama garażowa z drzwiami

Drzwi przejściowe, w które wyposażona jest brama, mają szerokość około 80-90 cm. Ulokowane są zawsze w środku płaszcza. Mogą być montowane na zamówienie w różnych rodzajach bram z oferty danego producenta. Grunt, żeby brama z drzwiami nie była dłuższa niż 5 m i węższa niż 240 cm. Jej wysokość z kolei nie powinna wynosić mniej niż 200-210 cm. Nadproże takich drzwi tworzy przeważnie dodatkowa aluminiowa listwa nad najwyższym z segmentów. Segmenty drzwi licują się wtedy z segmentami płaszcza bramy. Inaczej, gdy drzwi są „wcięte” w ostatni panel. Wtedy przetłoczenia skrzydła i płaszcza nie będą do siebie dopasowane. Przesunięcie między nimi wyniesie kilka centymetrów. W takich przypadkach zamiast aluminiowej listwy mamy wzmocnienie ostatniego panelu biegnące wzdłuż niego, od strony garażu. Drzwi w bramie wyposażone są w samozamykacz i blokadę rozwarcia. Ich okucia zapewniają wielopunktowe ryglowanie, co poprawia szczelność bramy i czyni skrzydło odporniejszym na wyważenie. Nie wypada nie wspomnieć, że drzwi mogą być także instalowane w sztywnym płaszczu bram uchylnych. Lokowane są przy jego lewej bądź prawej krawędzi.

Zalety bram z drzwiami

Garaż to nie tylko miejsce na samochód. Często mieści się tam niewielki warsztat, stoją regały z narzędziami, sprzęt ogrodniczy. Krzątając się na zewnątrz domu, wielokrotnie zaglądasz do garażu. Wchodzenie przez bramę nie jest wygodne, a pozostawianie jej na długo otwartej może kusić złodziei. Co innego, gdy zamówiłeś dużą bramę segmentową otwieraną w górę, z wbudowanymi drzwiami serwisowymi, które nazywa się też przechodnimi lub przejściowymi. Drzwi w bramie stają się też deską ratunku w sytuacji, gdy zepsuje się napęd i bramy nie da się otworzyć. Dzięki nim można będzie wejść do środka, by dokonać naprawy. Ich zaletą jest również to, że można się na nie zdecydować, w momencie, gdy dom jest już gotowy. Nie musisz wówczas wykuwać dodatkowego otworu w ścianie.

Brama z drzwiami serwisowymi
Autor: HORMANN Drzwi w bramie to ratunek dla tych, którzy zapomnieli przewidzieć miejsce na drzwi obok bramy garażowej

Ile kosztuje brama garażowa z drzwiami

BRAMY Z DRZWIAMI
Produkt Cena
Hörmann, dopłata za drzwi przejściowe do bramy segmentowej LPU 42 4008 zł
Normstahl, dopłata za drzwi przejściowe do bramy segmentowej 3300-3900 zł
Normstahl, dopłata za drzwi przejściowe do bramy uchylnej 1630-1905 zł
Novoferm, dopłata za drzwi przejściowe do bramy segmentowej 8086 zł
Twardowski, brama z drzwiami, 280 x 225 cm 4200 zł
Wiśniowski, dopłata za drzwi przejściowe do bramy segmentowej UniPro 1790-2290 zł
Wiśniowski, dopłata za drzwi przejściowe do bram 400-560 zł

Ceny: 2019 rok

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Pozostałe podkategorie
KOMENTARZE