Reklamacja towaru - ile może trwać jej rozpatrywanie? Ile można czekać na reklamację?
Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową trwa dwa lata od wydania towaru. Termin ten nie ma zastosowania, jeśli sprzedawca zataił znaną sobie wadę przed klientem. W razie wymiany towaru na nowy, dwuletni termin biegnie od nowa. W przypadku naprawy takie rozwiązanie, niestety, nie obowiązuje.
Kupujący traci jednak swoje uprawnienia, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Gwarancja stanowi dodatkowe uprawnienie kupującego przysługujące mu oprócz prawa związanego z niezgodnością towaru z umową lub rękojmią. Zarówno w obrocie konsumenckim, jak i profesjonalnym udzielenie gwarancji polega na oświadczeniu gwaranta (sprzedawcy, producenta, importera) zamieszczonym w dokumencie gwarancyjnym (nazywanym kartą lub książką). Gwarancja może być wystawiona na dowolny okres.