Reklamacja towaru - ile może trwać jej rozpatrywanie‎? Ile można czekać na reklamację?

2010-12-21 14:51

Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową trwa dwa lata od wydania towaru. Termin ten nie ma zastosowania, jeśli sprzedawca zataił znaną sobie wadę przed klientem. W razie wymiany towaru na nowy, dwuletni termin biegnie od nowa. W przypadku naprawy takie rozwiązanie, niestety, nie obowiązuje. 

Kupujący traci jednak swoje uprawnienia, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Gwarancja stanowi dodatkowe uprawnienie kupującego przysługujące mu oprócz prawa związanego z niezgodnością towaru z umową lub rękojmią. Zarówno w obrocie konsumenckim, jak i profesjonalnym udzielenie gwarancji polega na oświadczeniu gwaranta (sprzedawcy, producenta, importera) zamieszczonym w dokumencie gwarancyjnym (nazywanym kartą lub książką). Gwarancja może być wystawiona na dowolny okres.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają