Reklamacja towaru - ile może trwać jej rozpatrywanie‎? Ile można czekać na reklamację?

2010-12-21 14:51

Odpowiedzialność sprzedawcy za niezgodność towaru z umową trwa dwa lata od wydania towaru. Termin ten nie ma zastosowania, jeśli sprzedawca zataił znaną sobie wadę przed klientem. W razie wymiany towaru na nowy, dwuletni termin biegnie od nowa. W przypadku naprawy takie rozwiązanie, niestety, nie obowiązuje. 

Kupujący traci jednak swoje uprawnienia, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi o tym sprzedawcy. Gwarancja stanowi dodatkowe uprawnienie kupującego przysługujące mu oprócz prawa związanego z niezgodnością towaru z umową lub rękojmią. Zarówno w obrocie konsumenckim, jak i profesjonalnym udzielenie gwarancji polega na oświadczeniu gwaranta (sprzedawcy, producenta, importera) zamieszczonym w dokumencie gwarancyjnym (nazywanym kartą lub książką). Gwarancja może być wystawiona na dowolny okres.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
Nasi Partnerzy polecają
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE