Warzywa i owoce dobre na odchudzanie - te rośliny pomogą Ci schudnąć

2018-03-15 13:12

Wraz z wiosną pora pomyśleć o letnich kreacjach, a wcześniej o zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów. Pomocne w tym będą niektóre warzywa i owoce. Poznaj rośliny, które pomogą Ci schudnąć.

Po zimie pojawiły się zbędne kilogramy? Czas zmienić nawyki żywieniowe: obniżyć ilość spożywanych kalorii, pić dużo wody, jadać mniej i częściej. A przede wszystkim włączyć do diety warzywa i owoce, które wspomogą odchudzanie. Na ogół są one niskokaloryczne i zawierają błonnik regulujący pracę układu pokarmowego. Mają też niski indeks glikemiczny, dzięki czemu po ich spożyciu poziom cukru we krwi powoli opada i dłużej pozostaje uczucie sytości. Które rośliny pomogą nam schudnąć?

>>Przeczytaj też: Warzywa z ogrodu. Zakładamy własny ogród warzywny

Warzywa na odchudzanie

    Seler. 100 g bulwy selera to tylko 7 kcal! Jeszcze mniej kaloryczna jest nać. W efekcie organizm zużywa na strawienie selera więcej energii, niż mu on dostarcza. Warzywo to zawiera też dużo błonnika, regulującego perystaltykę jelit. Korzeń (i natkę) można dodawać do sałatek, zup, surówek i wyciskać z niego sok. Warto też chrupać na surowo łodygi selera naciowego.>>Przeczytaj też: Uprawa selera w ogrodzie. SELER w przydomowym ogrodzie warzywnym

    Papryczka chilli. Zmniejsza apetyt, zwłaszcza na potrawy słodkie i tłuste - odrobina chilli dodana do jajecznicy na śniadanie sprawi, że nie będziemy potrzebować obfitego lunchu. A zawarta w niej kapsaicyna, nadająca pikantny smak, przyspieszy metabolizm i spalanie tłuszczu. Ale uwaga! - w nadmiarze może podrażnić żołądek i wywołać alergię. Wystarczy więc jeden strączek chili dziennie - pieczenie złagodzimy usuwając z papryczki nasiona, dodając do dań kolendrę lub natkę pietruszki. Ogórek. Kilogram ogórków to tylko 150 kcal, czyli mniej niż 1/2 pączka! Warzywo to przyczyni się też do szybszego spalania tłuszczu i usuwania nadmiaru wody z organizmu (pod warunkiem, że jest niesolony). Gasi pragnienie i działa moczopędnie, wpomagając usuwania toksyn z organizmu. Uwaga! Ogórka nie można łączyć w daniach z pomidorem, zawiera bowiem enzym niszczący Wit. C. Wystarczy, że zetkniemy plasterek ogórka z plasterkiem pomidora. Nie można też łączyć soku pomidorowego z ogórkowym.

    Owoce na odchudzanie

    Grejpfrut. Ponoć zjedzenie połówki grejfruta do każdego posiłku ułatwi zrzucanie wagi. I nic dziwnego - owoc ten należy do produktów o niskim indeksie glikemicznym, jest niskokaloryczny, przyspiesza spalanie tłuszczu i zapobiega atakom głodu. Regularnie spożywany zwiększa tempo przemiany materii, pobudza wytwarzanie soków trawiennych i reguluje pracę pęcherzyka żółciowego. Można go spożywać w całości, w sałatkach i pić wyciśnięty z niego sok. Dobrze smakuje też wydrążony i faszerowany grejpfrutowym miąższem wymieszanym z innymi owocami lub z krewetkami.>>Przeczytaj też: Jakie cytrusy można uprawiać w domu w doniczkach?

    Ananas. To świetny owoc odchudzający. Zawiera bowiem enzymy i kwasy owocowe przyspieszające spalanie tłuszczu, m. in. bromelinę - enzym regulujący przemianę materii, pomagający strawić białko, oczyszczający przewód pokarmowy. Ananas zawiera też dużo potasu, który usuwa z organizmu nadmiar wody, co sprzyja walce z cellulitem. Warunek - owoc musi być świeży (nie z puszki!). Pysznie smakuje w całości i w sałatkach.

    >>Przeczytaj też: Czy ananas można uprawiać w doniczce? Uprawa ananasa w domu

    Kiwi. Jeden owoc to tylko około 50 kcal, a zarazem skarbnica substancji ułatwiających odchudzanie: drobne pesteczki zawarte w miąższu regulują perystaltykę jelit, kwasy owocowe i enzymy wspomagają spalanie tłuszczu, żelazo dotlenia tkanki, a potas pozwala się pozbyć nadmiaru wody z organizmu. Kiwi świetnie smakuje w całości - bez żadnych dodatków lub w sałatkach. Jest też, obok szpinaki i bananów, częstym składnikiem smoothies.>>Przeczytaj też: Aktinidia ostrolistna (mini kiwi) – uprawa. Odmiany aktinidii do uprawy sadowniczej

    Granat. Aby się zanadto nie objadać, wystarczy popijać każdy posiłek sokiem z granatu. Podobnie działa wyciąg z jego liści, który dodatkowo zmniejsza wewnątrzjelitowe wchłanianie tłuszczu. A pod skórzastą łupiną tego owocu tkwią nasiona otoczone soczystym miąższem, pełnym błonnika. Nic dziwnego więc, że owoc ten zwiększa uczucie sytości i poskramia apetyt. Granat świetnie smakuje solo, w sałatkach i jako dodatek do ciast.

    >>Przeczytaj też: Zioła i przyprawy z własnej grządki

    Fakty i mity na temat odchudzania
    Czy artykuł był przydatny?
    Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
    Podziel się opinią
    Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE