Wniosek „Mój prąd”. Jak prawidłowo wypełnić i uniknąć odrzucenia wniosku

2019-11-26 14:15 Redakcja Murator.pl
Fotowoltaika - getty
Autor: gettyimages Program "Mój prąd" stworzono dla osób zainteresowanych założeniem paneli fotowoltaicznych

Jak poprawnie wypełnić wniosek w programie „Mój prąd”. Jak informuje NFOŚiW z 6324 złożonych wniosków o dofinansowanie w ramach programu „Mój prąd” aż 1313 zostało odrzuconych (21 proc.).

„Mój prąd” jest programem wprowadzonym przez Ministerstwo Energii wraz z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW). Stworzono go dla osób zainteresowanych założeniem paneli fotowoltaicznych. Dofinansowanie obejmuje do 50 proc. kosztów instalacji i wynosi nie więcej niż 5000 zł. Według danych z NFOŚiGW do połowy listopada 2019 r. przekazano już 22 mln zł, a całość budżetu przeznaczonego na ten program to 1 mld zł. Największym problemem okazuje się jednak samo wypełnienie wniosku o dofinansowanie. Na razie aż 21 proc. z nich zostało odrzuconych.

Fotowoltaika - getty
Autor: gettyimages Osoby, które chcą wziąć udział w programie muszą pamiętać o tym, żeby dokumenty wypełniać wielkimi literami, a także parafować każdą stronę

Wniosek „Mój prąd”: jakich błędów unikać?

Według firmy ML System, która zajmuje się instalowanie paneli fotowoltaicznych, najczęstszym powodem odrzucenia wniosku w programie „Mój prąd” są błędy formalne:

  • Nieczytelność danych: wnioski należy wypełniać literami drukowanymi
  • Brak podpisu na dokumentach: na każdym dokumencie powinna znajdować się parafka wnioskodawcy
  • Brak dopisku na fakturze VAT „Zgłoszono do programu Mój prąd”
  • Brak podpisu zakładu energetycznego na załączniku dotyczącym umowy na nowy licznik

Co ważne, po złożeniu wniosku nie można go już edytować, ani podmieniać załączników.

POBIERZ:

Wniosek "Mój prąd”: jak go poprawnie wypełnić

Przede wszystkim trzeba wykazać się posiadaniem działającej instalacji fotowoltaicznej. Wniosek jest dość krótki. Do niego należy załączyć kopię faktury zapłaty, jak również zaświadczenie, że instalacja została przyłączona do dystrybutora (czyli zakładu energetycznego). Do złożenia wniosku online potrzebny jest profil zaufany bądź e-dowód. Po zalogowaniu się na stronie gov.pl w panelu Mój GOV wybiera się odpowiednią usługę.

Osoby wnioskujące muszą zatem pamiętać o tym, żeby dokumenty wypełniać wielkimi literami, a także parafować każdą stronę. Na stronie gov.pl osoby zainteresowane udziałem w programie znajdą szczegółowe informacje na ten temat. Firma ML System również założyła dedykowaną stronę mojprad.mlsystem.pl. Zostaniemy tam poinstruowani krok po kroku jak taki wniosek składać.

Czy artykuł był przydatny?
Przykro nam, że artykuł nie spełnił twoich oczekiwań.
KOMENTARZE