Saint-Gobain zostało partnerem AIDEAS. To druga edycja programu rozwoju kompetencji w zakresie AI

Jak sztuczna inteligencja może zmieniać codzienną pracę i wspierać innowacje w biznesie? Saint-Gobain, jako partner branżowy programu AIDEAS, aktywnie wspiera pracowników w zdobywaniu praktycznych umiejętności z zakresu AI. W ramach programu uczestnicy mierzą się z realnymi wyzwaniami, tworząc nowatorskie rozwiązania dla różnych branż – od automatyzacji procesów po kreatywne strategie marketingowe.

Saint Gobain

i

Autor: Getty Images/HJBC

Spis treści

  1. Program AIDEAS to kilka intensywnych tygodni nauki
  2. 2 lipca odbędzie się Wielka Wirtualna Celebracja
  3. Nad czym pracowały zespoły podczas ubiegłorocznej edycji?

Program AIDEAS to kilka intensywnych tygodni nauki

Druga edycja programu AIDEAS, którego partnerem i liderem branżowym jest Saint-Gobain, powoli dobiega końca. Celem inicjatywy jest rozwój umiejętności związanych z nowoczesnymi technologiami i sztuczną inteligencją. Projekt realizowany jest wspólnie przez Generator Pomysłów oraz Politechnikę Wrocławską. W tegorocznej edycji bierze udział 30 pracowników Saint-Gobain.

Czytaj także: Wskrzeszenie Zahy Hadid i samopromptowanie. Jak inteligentnie podejść do sztucznej inteligencji?

Generator Pomysłów, główny organizator programu, ma ponad dekadę doświadczenia w realizacji projektów wspierających rozwój kompetencji. Współorganizatorem jest Politechnika Wrocławska – renomowana uczelnia techniczna, znana z nowatorskiego podejścia do edukacji w obszarze AI. Program AIDEAS to kilka intensywnych tygodni nauki, podczas których uczestnicy dowiedzą się, jak wykorzystać sztuczną inteligencję w praktyce – w kontekście codziennej pracy i rozwiązywania rzeczywistych wyzwań biznesowych. Wsparcie mentorów i ekspertów pozwoli im opracować prototypowe rozwiązanie (proof of concept) oparte na AI. Jak czytamy na stronie Saint-Gobain:

Cieszymy się, że coraz więcej osób chce aktywnie włączać się w budowanie innowacyjnej przyszłości Saint-Gobain. To kolejna wyjątkowa inicjatywa rozwojowa, której celem jest budowanie kultury innowacji w naszej organizacji poprzez rozwijanie kompetencji naszych pracowników.

2 lipca odbędzie się Wielka Wirtualna Celebracja

Program AIDEAS to inicjatywa rozwojowa skoncentrowana na budowaniu kompetencji w obszarze sztucznej inteligencji. Projekt jest finansowany przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii w ramach inicjatywy EIT Deep Tech Talent. Za jego organizację odpowiadają Generator Pomysłów oraz Politechnika Wrocławska.

Czytaj także: Jubileuszowa edycja konkursu studenckiego Saint-Gobain Architecture Student Contest 2025

Całość programu realizowana jest w formule online i wystartowała 6 maja. Na początku uczestnicy pracowali indywidualnie z materiałami przygotowanymi przez organizatorów, a następnie dołączyli do zespołów, w których wspólnie mierzyli się z wyzwaniami projektowymi. Finałowym etapem była praca w grupach nad przygotowaniem prezentacji opracowanych rozwiązań.

Zwieńczeniem programu będzie Wielka Wirtualna Celebracja, zaplanowana na 2 lipca – wydarzenie otwarte zarówno dla uczestników tegorocznej edycji, jak i wszystkich zainteresowanych przyszłym udziałem w AIDEAS. 

Nad czym pracowały zespoły podczas ubiegłorocznej edycji?

W ubiegłorocznej edycji AIDEAS uczestnicy mierzyli się z różnorodnymi wyzwaniami, które pokazywały, jak praktycznie wykorzystać sztuczną inteligencję w biznesie. Zespoły pracowały m.in. nad stworzeniem narzędzia do automatycznego generowania kalendarza publikacji w mediach społecznościowych dla małego salonu fryzjerskiego, personalizacją lead magnetów w celu zwiększenia zapisów do bazy klientów, czy opracowaniem spójnej koncepcji współpracy z influencerami. Inne zadania dotyczyły automatycznego tworzenia dokumentów na bazie szablonów, zbierania i porządkowania informacji o nowych produktach leczniczych i substancjach w zaawansowanych badaniach klinicznych, a także zastosowania agentów AI do usprawnienia codziennych procesów backendowych. Jednym z ciekawszych wyzwań było też wykorzystanie AI do generowania pomysłów na nowe produkty w oparciu o aktualne trendy konsumenckie i żywieniowe.

Architektura-murator. Podcast 30/30
Szymon Wojciechowski - Architektura jako biznes
Murator Plus Google News