System dystrybucji selektywnej - ta firma wdraża go jako pierwsza w branży

2025-11-21 12:20

Nowy model sprzedaży zacznie obowiązywać od 1 kwietnia 2026 roku. Quick-Step® będzie współpracować wyłącznie z wyselekcjonowaną siecią partnerów, którzy podzielają wizję marki i zaangażowanie w najwyższą jakość obsługi.

QuickStep wdraża system dystrybucji selektywnej od kwietnia 2026 r.

i

Autor: QuickStep Marcin Klimczak/ Materiały prasowe QuickStep wdraża system dystrybucji selektywnej od kwietnia 2026 r.

Quick-Step®, marka należąca do Grupy Unilin wykonuje kolejny odważny krok i jako pierwsza w segmencie wprowadza w Polsce System Dystrybucji Selektywnej (SDS).

Co oznacza nowy model dystrybucji?

Quick-Step® będzie współpracować wyłącznie z wyselekcjonowaną siecią partnerów, którzy podzielają wizję marki i zaangażowanie w najwyższą jakość obsługi.

Produkty Quick-Step® będą dostępne jedynie u autoryzowanych dealerów.

Sprzedaż będzie prowadzona wyłącznie w zatwierdzonych punktach stacjonarnych oraz w powiązanych z nimi sklepach internetowych.

– System dystrybucji selektywnej funkcjonuje już z powodzeniem w Belgii i Holandii. Rezultaty mówią same za siebie: wzrosło zaufanie konsumentów, poprawił się sposób prezentacji produktów, zwiększyło się zadowolenie klientów i partnerów, a marka zyskała na prestiżu i rozpoznawalności – tłumaczy Bartłomiej Cybulski, Business Director Unilin.

– Jesteśmy przekonani, że podobne efekty osiągniemy również w Polsce, we współpracy z naszymi lokalnymi partnerami – dodaje Szymon Lemański.

Wzmocnienie marki 

Branża podłóg dynamicznie się rozwija, a oczekiwania konsumentów stale rosną. Quick-Step®  stawia na innowacje i długofalowe partnerstwa, dlatego wdrożenie dystrybucji selektywnej jest naturalnym etapem w budowaniu silnej, zrównoważonej i prestiżowej marki.

Szymon Lemański, National Sales Manager w Quick-Step®

– Dostrzegamy, że rynek stawia przed nami nowe wyzwania. Czujemy się odpowiedzialni za przyszłość marki Quick-Step®. Wierzymy, że dystrybucja selektywna pozwoli nam rozwijać się wspólnie z naszymi partnerami w sposób stabilny i świadomy.

Quick–Step to marka premium w segmencie podłóg, produkowanych przez UNILIN. Znana z produkowanych na całym świecie podłóg drewnianych, laminowanych oraz luksusowych paneli winylowych, która obecna jest w ponad 100 krajach. Jest rynkowym pionierem w zakresie designu, nowatorskich rozwiązań i najwyższej jakości. Opracowała m.in. systemy montażu UniClic® i UniZip®, które nie wymagają użycia kleju.

System dystrybucji selektywnej – jak to działa?

System dystrybucji selektywnej to model sprzedaży, w którym producent dobiera jedynie wybranych sprzedawców spełniających określone kryteria (np. standardy ekspozycji, serwisu, kompetencje personelu, lokalizacja czy wymagania techniczne). Tylko autoryzowani partnerzy mogą oferować dany produkt pod marką producenta — na podstawie umowy autoryzacyjnej i przy stałym monitoringu zgodności z wymaganiami.

Jak to działa (najważniejsze elementy)

  1. Kryteria selekcji: producent definiuje wymogi formalne i jakościowe, które musi spełnić sprzedawca.
  2. Proces akceptacji: kandydaci są oceniani i zatwierdzani (audyt, wizyty, kontrola referencji).
  3. Umowa i kontrola: autoryzacja regulowana jest umową; producent monitoruje przestrzeganie standardów i może cofać uprawnienia.
  4. Zasięg i ograniczenia: sieć bywa ograniczona terytorialnie lub ilościowo, ale nie zawsze wyklucza sprzedaż poza nią — zależy od zapisów umownych i prawa.

Korzyści dla producenta i klienta

  • zachowanie spójnego wizerunku marki i standardu obsługi,
  • ochrona jakości sprzedaży i serwisu (lepsze doświadczenia klienta),
  • ograniczenie nieautoryzowanej sprzedaży i erozji marży,
  • ułatwiona współpraca posprzedażowa i kontrola reklamacji.
Murator Google News
Murowane starcie
Podłoga – drewno czy glina? MUROWANE STARCIE

Zobacz także: Nie tylko posadzki w jodełkę. Zobacz galerię 17 zdjęć