Hej! IKEA. Lepiej pomyślany dom - relacja ze spotkania IKEA z okazji rozpoczęcia nowego sezonu 2023/2024!
IKEA wprowadza nowy format komunikacji, którego hasłem przewodnim jest „Lepiej pomyślany dom”. Marka chce w ten sposób odpowiedzieć na potrzeby klientów, którzy zamierzają stworzyć w swoich domach funkcjonalną i przyjazną przestrzeń. 5 września w lokalu Kultura Wysoka w Warszawie odbyło się spotkanie z IKEA inaugurujące nowy sezon 2023/2024. Było też okazją do świętowania obchodów 80-lecia istnienia marki i jej długoletniej współpracy z Polską. Uczestniczyliśmy w wydarzeniu. Mamy dużo zdjęć.
Autor: Szymon Starnawski
Hej! IKEA. Lepiej pomyślany dom - relacja ze spotkania IKEA z okazji rozpoczęcia nowego sezonu 2023/2024 oraz obchodów 80-lecia istnienia marki i jej długoletniej współpracy z Polską
Spis treści
- Jaki jest lepiej pomyślany dom według IKEA?
- Nowy format komunikacji IKEA
- Demokratyczne Wzornictwo – zrównoważony design dostępny dla wszystkich
- IKEA i Polska – współpraca od 1961 roku
- 80 lat IKEA – kultowe klasyki i urodzinowa kolekcja
Jaki jest lepiej pomyślany dom według IKEA?
Lepiej pomyślany dom to dom lepiej zorganizowany, funkcjonalny, spełniający nasze indywidualne potrzeby i oczekiwania, czyli taki "szyty na miarę". W tym zakresie Ikea oferuje wsparcie ekspertów, zarówno projektów wnętrz ze Szwecji, jak i z Polski. Ponadto Ikea służy olbrzymim doświadczeniem jakie zdobyła dzięki temu, że od wielu lat towarzyszy ludziom podczas urządzania domów.
W wydarzeniu „Hej! IKEA. Lepiej pomyślany dom” wzięły udział fantastyczne kobiety z IKEA!
Nowy format komunikacji IKEA
„Hej! IKEA. Lepiej pomyślany dom” to także nowy pomysł na komunikację marki z klientami. Polegać ma na ciągłym dialogu dotyczącym tego, jak tworzyć w naszych domach lepsze przestrzenie do życia. W tym celu marka będzie korzystać z różnych kanałów, aby zbierać opinie klientów i wykorzystywać je w dalszym rozwoju swoich produktów i usług.
W roku 2023 Ikea skupi się na zagadnieniu przechowywania i organizacji przestrzeni w domu. Nowy format komunikacji ma wskazać racjonalne i emocjonalne korzyści wynikające z korzystania ze sprytnych i funkcjonalnych rozwiązań IKEA, czyli mebli i akcesoriów, które ułatwiają codzienne życie w domach i mieszkaniach.
Ikea chce, aby pomysły na funkcjonalne aranżacje wnętrz, były jeszcze bardziej dopasowane do potrzeb klientów, warte swojej ceny oraz dostępne na terenie całego kraju.
Chcemy, aby organizacja domowej przestrzeni była inspirującą, kreatywną przyjemnością. Choć sprytne przechowywanie zawsze było domeną IKEA, w tym roku będzie to można odczuć jeszcze mocniej – mówi Anna Cybulska, Dyrektorka ds. Projektowania Wnętrz i Rozwoju Rynku Wnętrzarskiego w IKEA Retail w Polsce.
Demokratyczne Wzornictwo – zrównoważony design dostępny dla wszystkich
Demokratyczne Wzornictwo to unikalny sposób, w jaki IKEA tworzy produkty i rozwiązania – tak aby zapewniały funkcjonalność, były atrakcyjne pod względem wizualnym i prezentowały wysoką jakość, przy zachowaniu idei zrównoważonego rozwoju oraz przystępności cenowej.
Takie działanie wynika z przekonania firmy, że każdy powinien mieć dostęp do artykułów wyposażenia domu, które nie wymuszają kompromisów co do jakości, ceny, wyglądu czy ekologicznego pochodzenia produktów. 80 lat doświadczenia i pracy w zgodzie z tymi wartościami spowodowały, że marka Ikea została ekspertem w dziedzinie urządzania wnętrz, a jej kultowe produkty dostępne są na całym świecie i stanowią nieodłączny element dorobku współczesnego wzornictwa.
IKEA i Polska – współpraca od 1961 roku
Wszystko zaczęło się w 1961 roku, kiedy Ingvar Kamprad złożył pierwsze zamówienie w polskiej Fabryce Mebli Giętych w Radomsku (Fameg). Chodziło o dostawę krzeseł z drewna bukowego. Tym samym Polska stała się pierwszym po Szwecji krajem, w którym rozpoczęła się produkcja mebli dla szwedzkiej firmy. Współpraca okazała się być strzałem w dziesiątkę. Zaowocowała nie tylko produkcja innowacyjnych i cenowo atrakcyjnych mebli, ale również wzmocnieniem relacji społecznych i kulturowych. A jak wynika z raportu IKEA Made in Poland, obecnie co piąty mebel IKEA na świecie wyprodukowany jest w Polsce, m.in. fotel STRANDMON, seria mebli HEMNES, KALLAX, PAX, EKET oraz LACK.
W ofercie IKEA cały czas pojawiają się nowości, meble i akcesoria, które odpowiadają na bieżące potrzeby klientów. Jednocześnie marka utrzymuje w ofercie kultowe i ikoniczne pozycje, które od 40 lat przyczyniają się do lepszych rozwiązań w dziedzinie przechowywania. Idealnym przykładem jest m.in. produkowany w Polsce wytrzymały regał IVAR, który jest tak popularny, że od ponad 50 lat gości w naszych domach.
Hej! IKEA. Czym jest lepiej pomyślany dom? Relacja ze spotkania!
Autor: Szymon Starnawski
Hej! IKEA. Lepiej pomyślany dom - relacja ze spotkania IKEA z okazji rozpoczęcia nowego sezonu 2023/2024 oraz obchodów 80-lecia istnienia marki i jej długoletniej współpracy z Polską
80 lat IKEA – kultowe klasyki i urodzinowa kolekcja
Marka od 80 lat jest światowym wyznacznikiem wyjątkowego wzornictwa dostępnego dla wielu ludzi. Wiele produktów, które przez lata pojawiło się w ofercie IKEA, dziś ma już miano kultowych, między innymi stolik LÖVET - pierwszy mebel, który dał początek płaskim opakowaniom, znany obecnie w IKEA jako LÖVBACKENl Kultowy stolik kawowy na trzech nogach, w kształcie łezki lub liścia był prawdziwym hitem w latach 50. Jednak wraz z nastaniem nowych trendów, wycofano go ze sprzedaży na początku lat 60. Dopiero w 2013 roku podjęto decyzję o odtworzeniu tego klasyka, a obecnie dostępny jest również w trzech żywych kolorach w ramach urodzinowej kolekcji Nytillverkad stworzonej na 80-te urodziny marki. Jej bohaterami są nowe odsłony kultowych mebli i akcesoriów, starannie wybranych z własnych archiwów. Kolejne odsłony kolekcji pełnej wyjątkowych pozycji ze skarbnicy projektów IKEA będą ukazywać się kolejno w kolejnych miesiącach 2023 i 2024 roku.