Spis treści
Kongres otworzył prezes Związku Polskie Okna i Drzwi, Janusz Komurkiewicz. Organizowany przez Związek POiD, Kongres Stolarki Polskiej jest najważniejszym wydarzeniem dedykowanym polskiej branży stolarki budowlanej. Co roku przyciąga ponad 300 uczestników – właścicieli i przedstawicieli kadry zarządzającej firm z sektora stolarki budowlanej, reprezentantów świata, biznesu, nauki i polityki oraz liczne grono dziennikarzy. Tradycyjnie już patronem tej prestiżowej imprezy są portale i wydawnictwa Grupy Murator.
- Staram się być obecny na każdej edycji kongresu. To miejsce unikalne, w którym ogniskują się wszystkie najnowsze trendy w tej dziedzinie branży budowlanej - mówi wprost z Jachranki redaktor naczelny Muratora, Piotr Laskowski. - Przy tak dynamicznych zmianach w środowisku biznesowym spotkanie, na którym zbierają się wszyscy najważniejsi gracze decydujący o rozwoju tej gałęzi biznesu, z definicji wyznacza kierunki rozwoju na najbliższe lata.
Dyskusje zaplanowane zostały na dwa dni. Pełny program kongresu przedstawia się następująco:
Program XV Kongresu Stolarki Polskiej, 22 maja
Przyszłość branży – nowa era budownictwa, biznesu i technologii - to temat tegorocznego Kongresu.
Program merytoryczny XV Kongresu Stolarki Polskiej to 4 bloki tematyczne z udziałem najlepszych ekspertów i przedstawicieli branży budowlanej:
Czwartek,22 maja 20258.15 - 9.15
Rejestracja uczestników
9.15 - 9.30
Networking przed salą kongresową
9.30 - 10.00
Przywitanie uczestników i przedstawienie programu Kongresu
10.00 - 10.15
Uroczyste otwarcie Kongresu
BLOK I: Makroekonomia - wpływ sytuacji geopolitycznej na rynek materiałów budowlanych
10.15 - 10.35
Polska gospodarka w liczbach - wprowadzenie do dyskusji
prof. dr hab. Waldemar Rogowski, Dyrektor Instytutu Finansów, Korporacji i Inwestycji, Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem, Szkoła Główna Handlowa, Główny Analityk Grupy BIK
10.40 - 12.00
Panel dyskusyjny: Jaka będzie przyszłość budownictwa w zmieniającym się otoczeniu makroekonomicznym?
Prowadzący panel:
Patrycjusz Wyżga, dziennikarz, autor kanałów "Didaskalia" i "Horyzonty" na YouTube
Uczestnicy panelu:
Paweł Dziekoński, Wiceprezes Zarządu - Grupa FAKRO, dr Damian Kaźmierczak, Członek Zarządu i główny ekonomista - Polski Związek Pracodawców Budownictwa, Krzysztof Kordulewski, Central European Business Development Leader - Adeo Groupe, prof. dr hab. Waldemar Rogowski, Dyrektor Instytutu Finansów - Korporacji i Inwestycji, Kierownik Zakładu Zarządzania Ryzykiem - Szkoła Główna Handlowa, Główny Analityk Grupy BIK
BLOK II: Branża – szanse i zagrożenia przyszłości
12.00 - 12.15
Stolarka otworowa: między szansą a stagnacją? Okno na świat – aktualny obraz rynku stolarki otworowej – wprowadzenie do dyskusji
Małgorzata Walczak-Gomuła, Prezes Zarządu - ASM Research Solutions Strategy
12.15 - 14.00
Panel dyskusyjny: Szanse i zagrożenia w budownictwie w nadchodzących latach
Prosty przepis na zielony ład – raportowanie ESGEnergooszczędność, fala renowacji, klasy energetyczne budynków. Ograniczenia urzędnicze – Warunki Techniczne, programy wspierające
Prowadzący panel:
Patrycjusz Wyżga, dziennikarz, autor kanałów "Didaskalia" i "Horyzonty" na YouTube
Uczestnicy panelu:
Krystyna Baran, Prezes Zarządu - WIŚNIOWSKI, Łukasz Luto, Prezes Zarządu - PORTA KMI POLAND, Krzysztof Michalak, Szef Sprzedaży PL & CEE - Oknoplast, Artur Romanik, Wiceprezes Zarządu - MS więcej niż OKNA, Rafał Szefler, doradca Ministra Rozwoju i Technologii
14.00 - 15.00
Networking i lunch BLOK III: Trwałe partnerstwo z siecią sprzedaży
15.00 - 15.30
Dystrybucja - kluczowe ogniwo między producentem, a finalnym klientem. Jak utrzymać dostępność, konkurencyjność i wysoką jakość obsługi w czasach galopujących zmian? – wprowadzenie do dyskusji
Wojciech Herra, niezależny konsultant, ekspert w zakresie Zarządzania Lojalnością i Rozwoju Biznesu
15.30 - 17.30
Panel dyskusyjny: Od akwizycji do relacji: Jak w długim okresie budować trwałe partnerstwo z siecią sprzedaży?
Prowadzący panel:
Wojciech Herra, niezależny konsultant, ekspert w zakresie Zarządzania Lojalnością i Rozwoju Biznesu
Uczestnicy panelu:
Grzegorz Filipek, Członek Zarządu - Grupa PSB Handel, Szymon Kwaśnik, założyciel Stowarzyszenia Monterów Stolarki oraz prezes Cechu Rzemiosł Różnych w Zbąszyniu, Michał Maciejewski, Doradca ds. sprzedaży i rozwoju produktów, Aluplast, Artur Pęksyk, Prezes i Dyrektor Zarządzający Business Marketing Design Lab, Grzegorz Ratajczak, Członek Zarządu - KRISHOME
17.30 - 17.45
Podsumowanie obrad pierwszego dnia Kongresu
20.00 - 02.00
Uroczysta Gala Orłów Polskiej Stolarki
Program XV Kongresu Stolarki Polskiej, 23 maja
BLOK IV: Marketing 360°: Jak połączyć online z offline i wykorzystać potencjał tradycyjnych metod w erze cyfrowej?
10.15 - 10.45
Jak generatywne AI (sztuczna inteligencja) asymiluje się w biznesie z różnymi pokoleniami i jak to skutecznie wykorzystać? – wprowadzenie do dyskusji
dr Maciej Madziński, wykładowca w Katedrze Metod Ilościowych i Zastosowań Informatyki Akademii Leona Koźmińskiego
10.45 - 12.30
Panel dyskusyjny: Jak połączyć online z offline, aby sprzedawać więcej i drożej?
Cyfryzacja, e-commerce czy tradycyjny marketing: co przynosi największy zwrot z inwestycji? Media społecznościowe (LinkedIn, Instagram i TikTok, Facebook i YouTube) jakość obsługi a wizerunek Marki. Jak skutecznie komunikować do przedstawicieli różnych pokoleń? Jak zmieniły się ścieżki zakupowe w sprzedaży B2B i B2C? Jak budować relacje z klientami w cyfrowym świecie?
Prowadząca panel: Dagmara Plata-Alf, Przewodnicząca Rady Marketingu i Transformacji Cyfrowej oraz wykładowca w Katedrze Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie
Uczestnicy panelu:
Joanna Dec-Galuk, Dyrektor Marketingu - Roca Polska, Małgorzata Jasińska, Dyrektor Marketingu - Somfy, Łukasz Kucharczyk, Dyrektor Handlowy - Aluron, Sylwia Ciszewska, Dyrektor Zarządzająca CAL prawdziwe drzwi, Tomasz Szymański, Dyrektor Marketingu - Drutex S.A.
12.30 - 13.00
Podsumowanie obrad i ogłoszenie rezolucji kongresowej