Dwie fotokomórki montuje się w świetle bramy. Ich zadaniem jest informowanie napędu, czy nic się nie znajduje w świetle bramy. Dzieje się tak, gdy sygnał pomiędzy nimi zostanie przecięty. Stanowią także część mechanizmu zabezpieczającego przed przycięciem na przykład osoby wchodzącej do garażu
więcej...
foto: Wiśniowski
Pilot-zapalniczka
Pilot w zapalniczce samochodowej jest zawsze pod ręką, gdy jedziesz samochodem. Wielokanałowy może służyć do obsługi kilku urządzeń, na przykład obu bram, systemu alarmowego, rolet, markiz, oświetlenia na zewnątrz domu
więcej...
foto: Normstahl
Dizajnerski pilot do bramy
Piloty bywają projektowane przez renomowanych dizajnerów i mogą stać się przedmiotami kultowymi
więcej...
foto: Wiśniowski
Akumulator do napędu
Do napędów można dokupić akumulator na wypadek konieczności wykorzystania zasilania awaryjnego. Zwykle wystarcza on na kilkakrotne otwarcie bramy w ciągu 24 godzin, ale są też takie, które mogą pracować przez tydzień, a nawet do czterech razy dziennie przez blisko 40 dni. Są także zestawy solarne lub fotowoltaiczne do ładowania akumulatora
więcej...
foto: HÖRMANN
Klawiatura z czytnikiem linii papilarnych
Klawiatura z czytnikiem linii papilarnych to wyposażenie napędu z najwyższej półki
więcej...
foto: HÖRMANN
Napęd mocowany pod kątem
Niektórzy producenci oferują napęd do bramy, który można zamocować obrócony pod kątem 90° (a nawet 180°) w stosunku do szyny prowadzącej. Zwykle obudowa napędu jest podłużna. Jeśli ustawisz ją w poprzek, zyskasz kilka-kilkanaście centymetrów. Takie rozwiązanie przyda się w trakcie remontu lub modernizacji starego garażu, gdy masz bardzo ograniczoną przestrzeń