| muratordom.pl » Budowa » Okna i akcesoria » Okna do domu. 7 rad, jak kupować okna w salonie

Okna do domu. 7 rad, jak kupować okna w salonie

Dziennikarz "Muratora" odwiedził salony sprzedaży okien. W każdym chciał zrobić zakupy. Morał z wędrówki po punktach sprzedaży okien jest taki – idź do salonu dopiero wtedy, gdy dokładnie wiesz, jakie okna chcesz kupić! Zobacz, jak przygotować się do zakupu okien do domu i wizyty w salonach oferujących stolarkę okienną. Przeczytaj nasz poradnik, jak kupować okna.

Autor: Wiktor Greg

Zakup wysokiej klasy okien to dopiero połowa udanej inwestycji. Drugą jest montaż wykonany przez ekipę sprzedawcy. Jak dobrze wybrać „dwa w jednym„? Uwaga – wiele punktów sprzedaży salonami jest tylko z nazwy...

Tajemniczy klient odwiedza salony okien

Jestem "Tajemniczym klientem". Jeżdżę po Polsce, odwiedzam salony sprzedaży okien. Wszędzie mówię, że kupiłem właśnie dom w stanie surowym. Chciałbym jak najszybciej zamknąć budynek, by prowadzić dalej prace wykończeniowe wewnątrz. Jestem ciekaw rad sprzedawców.

Nie mam pewności, czy kupię okna drewniane, czy okna plastikowe i jaki producent mnie interesuje. Wiem tylko, że chcę mieć dom energooszczędny. Informuję, że mój dom jest zbudowany z pustaków ceramicznych, planuję 20 cm ocieplenia na zewnątrz. – Słyszałem – mówię sprzedawcom – że okno trzeba zamontować nie w licu ścian, ale wysunąć i montować w warstwie izolacji (ta metoda nazywa się montażem ciepłym). Co oni na to? Jestem ciekaw, czy zgodzą się zamontować okna drewniane, gdy nie ma jeszcze tynków i wylewek, czyli przed pracami mokrymi? Wiadomo, że to może być dla okien zabójcze.
Chcę wybrać ofertę, która pogodzi jakość i rozsądną cenę. Każdego też pytam, czy podda się testowi na solidność i skontaktuje mnie z trzema dowolnymi klientami salonu okien.

W sumie odwiedzam 10 punktów sprzedaży (salonów) okien.

Podsumowanie. Dlaczego w salonach jest tak mało salonu?

Klient – człowiek zdeterminowany, by kupić drogie okna do domu. Chodzi od salonu do salonu i prawie wszędzie przeżywa frustrację. Tak niewiele znaczy dla handlowca! Żadnych subtelnych zagrywek marketingowych, robienia kawy i podsuwania krzesła. Żadnej zachęty, czarowania i dawania bonusów, cisza na temat własnych zalet. To nie są, niestety, salony, to szare sklepy zajmujące się tak zwaną podwójną sprzedażą – pierwszy i ostatni raz. Jesteś kliencie jeszcze jednym trudnym przypadkiem, któremu trzeba sprzedać okna...

Na 10 punktów sprzedaży, tylko w dwóch, handlowcy mieli dużą wiedzę o oknach i sposobie ich montażu, ale także potrafili rozmawiać z klientem, pomóc dokonać wyboru i wskazać korzyści.

Morał z naszej akcji jest, taki - jeśli musisz kupić okna w salonie, przeczytaj najpierw „Muratora”. Wiedz, że do salonu sprzedaży okien nie idziesz po radę i pomoc. Musisz wiedzieć, jakie okna chcesz mieć, jak mają się otwierać, ile mieć szyb, w jakim mają być kolorze, jak bardzo energooszczędne i dźwiękochłonne. Musisz wiedzieć wszystko!

Możesz tę pracę wykonać, przeglądając internet, by wybrać najkorzystniejszą ofertę. Potem czeka cię przeglądanie forów internetowych, by wybrać firmę, która zbiera pochwały za montaż okien wybranego producenta. Zwróć też uwagę na laureatów akcji konsumenckiej portalu infookno.pl – to jeszcze jeden sposób na wybranie najlepszych w branży, a Ty takich szukasz. A potem można udać się do salonu z oknami ...

7 rad, jak kupować okna w salonie sprzedaży

  1. Idź do salonu sprzedaży okien przygotowany. Przeczytaj wcześniej o nowoczesnych oknach – budowie, kształcie, sposobie montażu, sposobie otwierania, elementach dodatkowych. Czytaj opinie innych klientów na forach dyskusyjnych. Powiedz sprzedawcy, na jakich oknach ci zależy.
  2. Kupuj w salonie okien, który zaproponuje rozwiązanie systemowe: nie tylko okna, ale też nowoczesne materiały montażowe oraz ekipę autoryzowaną przez producenta.
  3. Sprawdź, czy okna mają aprobaty techniczne i certyfikaty jakościowe.
  4. Żądaj kontaktu, przez handlowca, z poprzednimi klientami salonu. Odmowa jest sygnałem, że salon okien może nie być wiarygodny. Opinie pozytywne – jeszcze jeden argument „za”.
  5. Podpisuj umowę, zaliczka nie powinna być wyższa niż 40% ceny okien, a VAT – 7% na sprzedaż okien z usługą montażu.
  6. Oczekuj, że handlowiec wyśle pracownika na pomiar otworów okiennych. Pomiar wykonany przez klienta może być niedokładny. Ta usługa jest zwykle bezpłatna.
  7. Oczekuj, że handlowiec przygotuje wycenę okien dla całego domu. To podstawa do negocjacji rabatu.

Planujesz zakup okien do swojego domu lub mieszkania? Dowiedź się, jakie informacje znajdują się na etykiecie okna. Obejrzyj wideo: Jak czytać etykietę okna?

 


Miesięcznik "Murator" objął patronatem akcję konsumencką serwisu infookno.pl "VIP − Salony Sprzedaży Stolarki". Szczegóły akcji >>

Tuznajdziesz
Porównaj
Przeczytaj dodatkowo:
Jakie okna dachowe kupić na poddasze? Sprawdź, co...

Jeżeli stoisz przed wyborem okien dachowych, ten artykuł jest właśnie dla ciebie. Wyjaśniamy w nim, jakie są...

Okna drewniano-aluminiowe – luksus,...

Połączenie drewna i aluminium pozwoliło stworzyć okna doskonałe. Wyróżnia je ekskluzywny wygląd,...

Wybieramy okna i drzwi

Dzisiaj wybór okien i drzwi nie jest już tak prosty jak kiedyś – najpierw trzeba poznać cechy,...

Dopasowanie stolarki otworowej do elewacji...

Dobieranie stolarki otworowej to nie lada zadanie. Podpowiadamy, jak zrobić to z głową, aby okna i drzwi...

Nowatorskie okucia okienne zapewniające...

Stała wymiana powietrza, łatwość obsługi, energooszczędność, odporność na włamania, ochrona przed hałasem,...

Okno tarasowe: jakie okno wybrać oraz jakie są...

Obecnie niemal w każdym nowym projekcie domu można spotkać co najmniej jedno duże okno tarasowe. Są cenione,...

Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.