| muratordom.pl » Budowa » Drzwi, bramy garażowe » Brama do garażu na XXI wiek

Brama do garażu na XXI wiek

Brama garażowa powinna być ciepła, tania i od dobrego producenta. Ale też taka, by do garażu mogły wjechać dwa samochody. W dzisiejszych czasach duże garaże są bowiem koniecznością. Jakia brama do garażu sprawdzi się w Twoim domu?

Autor: Wiśniowski

Trwała i wygodna w użytkowaniu brama prowadząca do garażu jest nieodzowna – będziemy z niej bowiem korzystać kilka razy dziennie

Markowe bramy są niezawodne. Jeśli zdarzają się kłopoty, zazwyczaj wynikają one ze złego montażu. Warto więc rozważnie wybierać nie tylko markę produktu, ale i ekipę montażową. Przydałby się też napęd z tego samego źródła, bo oszczędzanie i kupowanie tych elementów osobno nie ma prawa się udać. W swoich planach uwzględnijmy, że średni czas oczekiwania na zamówienie to dwa-cztery tygodnie, a pod koniec sezonu budowlanego może się on wydłużyć nawet do sześciu tygodni.

Jedna czy dwie?

Garaże są coraz częściej budowane na dwa samochody, bo zwykle korzystamy z dwóch aut. Co zatem wybrać – jedną dużą bramę czy dwie pojedyncze? To zależy. Dwie segmentowe są droższe niż jedna duża segmentowa, ale już dwie bramy uchylne są tańsze niż jedna duża uchylna. Z kolei duża brama jest ciężka, potrzebny będzie mocniejszy, a więc i droższy napęd.

Jak szeroka i wysoka?

Dla jednego samochodu brama nie może być węższa niż 2,3 m i niższa niż 2 m, dla dwóch – powinna mieć szerokość przynajmniej 5 m lub lepiej 6 m. W praktyce montuje się bramy szersze, bo i samochody mamy coraz większe, zwłaszcza jeśli mieszkamy pod miastem. Nie wiemy też, czym – my lub nasze dzieci – będziemy jeździć za kilka lat. Jeżeli dom jest duży, zbyt wąska brama może wydawać się za mała, ale o to, żeby tak nie było, powinien zatroszczyć się architekt.

Czy ocieplona?

Gdy garaż jest ogrzewany, brama garażowa musi być ocieplona. Jeżeli jest wolno stojący – można kupić bramę bez izolacji. Jeśli nieogrzewany jest w bryle budynku – warto ocieplić ścianę i strop oddzielające garaż od pomieszczeń ogrzewanych. Najcieplejsze są bramy segmentowe. Największy problem z zimnem powstaje na styku skrzydła i ścian oraz podłogi.

W jakim kolorze?

Wybór jest łatwy, bo producenci sprzedają bramy tego samego typu w różnych barwach. Biała jednak łatwo się brudzi, a na brązowej – jak na każdej w ciemnym kolorze – widać kurz. Ostatnio coraz częściej wybiera się takie w kolorze okien i drzwi.

Dołącz do nas i bądź na bieżąco

Autor: HÖRMANN

Bramy uchylne standardowo mają szerokość nieprzekraczającą 3 m i wysokość nie większą niż 2,3 m, co gwarantuje swobodny wjazd jednego samochodu

WARTO WIEDZIEĆ

Kiedy najlepiej montować bramę?

Po wykończeniu otworu w garażu. Nie wcześniej, bo wszelkie prace budowlane w tym miejscu mogłyby doprowadzić do uszkodzenia skrzydła i mechanizmów. Wyboru bramy trzeba jednak dokonać już na etapie projektu m.in. z powodu konieczności ustalenia wysokości nadproża.

Przeczytaj dodatkowo:
Eleganckie, bezpieczne i ciepłe drzwi metalowe do...

Nowoczesne drzwi metalowe do domu wyróżnia solidna i wytrzymała konstrukcja zapewniająca...

Masz w garażu rower, motocykl? Wybierz bramę...

Brama otwierana na bok jest idealna do garażu gdzie wstawiany jest motocykl, rower, czy wózek...

Inteligentny dom. System sterowania bramami,...

System inteligentnego domu umożliwia sterowanie różnymi funkcjami budynku. Potrafi między innymi...

Jakimi parametrami charakteryzują się...

Budując dom, który ma spełniać surowe kryteria w zakresie izolacyjności termicznej, trzeba go...

Wzmocnienia w bramach garażowych. Dlaczego są tak...

Nie każdy użytkownik bramy garażowej zdaje sobie sprawę z tego, czym jest tak zwany efekt bimetaliczny i...