| muratordom.pl » Budowa » Drzwi, bramy garażowe » Brama do garażu na XXI wiek

Brama do garażu na XXI wiek

Brama garażowa powinna być ciepła, tania i od dobrego producenta. Ale też taka, by do garażu mogły wjechać dwa samochody. W dzisiejszych czasach duże garaże są bowiem koniecznością. Jakia brama do garażu sprawdzi się w Twoim domu?

Autor: Wiśniowski

Trwała i wygodna w użytkowaniu brama prowadząca do garażu jest nieodzowna – będziemy z niej bowiem korzystać kilka razy dziennie

Markowe bramy są niezawodne. Jeśli zdarzają się kłopoty, zazwyczaj wynikają one ze złego montażu. Warto więc rozważnie wybierać nie tylko markę produktu, ale i ekipę montażową. Przydałby się też napęd z tego samego źródła, bo oszczędzanie i kupowanie tych elementów osobno nie ma prawa się udać. W swoich planach uwzględnijmy, że średni czas oczekiwania na zamówienie to dwa-cztery tygodnie, a pod koniec sezonu budowlanego może się on wydłużyć nawet do sześciu tygodni.

Jedna czy dwie?

Garaże są coraz częściej budowane na dwa samochody, bo zwykle korzystamy z dwóch aut. Co zatem wybrać – jedną dużą bramę czy dwie pojedyncze? To zależy. Dwie segmentowe są droższe niż jedna duża segmentowa, ale już dwie bramy uchylne są tańsze niż jedna duża uchylna. Z kolei duża brama jest ciężka, potrzebny będzie mocniejszy, a więc i droższy napęd.

Jak szeroka i wysoka?

Dla jednego samochodu brama nie może być węższa niż 2,3 m i niższa niż 2 m, dla dwóch – powinna mieć szerokość przynajmniej 5 m lub lepiej 6 m. W praktyce montuje się bramy szersze, bo i samochody mamy coraz większe, zwłaszcza jeśli mieszkamy pod miastem. Nie wiemy też, czym – my lub nasze dzieci – będziemy jeździć za kilka lat. Jeżeli dom jest duży, zbyt wąska brama może wydawać się za mała, ale o to, żeby tak nie było, powinien zatroszczyć się architekt.

Czy ocieplona?

Gdy garaż jest ogrzewany, brama garażowa musi być ocieplona. Jeżeli jest wolno stojący – można kupić bramę bez izolacji. Jeśli nieogrzewany jest w bryle budynku – warto ocieplić ścianę i strop oddzielające garaż od pomieszczeń ogrzewanych. Najcieplejsze są bramy segmentowe. Największy problem z zimnem powstaje na styku skrzydła i ścian oraz podłogi.

W jakim kolorze?

Wybór jest łatwy, bo producenci sprzedają bramy tego samego typu w różnych barwach. Biała jednak łatwo się brudzi, a na brązowej – jak na każdej w ciemnym kolorze – widać kurz. Ostatnio coraz częściej wybiera się takie w kolorze okien i drzwi.

Autor: HÖRMANN

Bramy uchylne standardowo mają szerokość nieprzekraczającą 3 m i wysokość nie większą niż 2,3 m, co gwarantuje swobodny wjazd jednego samochodu

WARTO WIEDZIEĆ

Kiedy najlepiej montować bramę?

Po wykończeniu otworu w garażu. Nie wcześniej, bo wszelkie prace budowlane w tym miejscu mogłyby doprowadzić do uszkodzenia skrzydła i mechanizmów. Wyboru bramy trzeba jednak dokonać już na etapie projektu m.in. z powodu konieczności ustalenia wysokości nadproża.

Garaż wolnostojący - korzyści i wymagania

Garaż wolnostojący to doskonałe rozwiązanie dla osób, którym zależy na dodatkowych pomieszczeniach...

zobacz więcej
zamknij
Przeczytaj dodatkowo:
Inteligentny dom. System sterowania bramami,...

System inteligentnego domu umożliwia sterowanie różnymi funkcjami budynku. Potrafi między innymi...

Daszek nad drzwi. Jak zbudować zadaszenie nad...

Daszek nad drzwi - im prostszy, tym ładniejszy, łatwiejszy w budowie i tańszy. Zobacz, z czego i jak zbudować...

Dobór ościeżnicy drzwiowej. Ościeżnica stała czy...

Ościeżnica to nieodłączny element drzwi wewnętrznych lub drzwi wejściowych. Kupuje się ją przeważnie wraz ze...

Wzmocnienia w bramach garażowych. Dlaczego są tak...

Nie każdy użytkownik bramy garażowej zdaje sobie sprawę z tego, czym jest tak zwany efekt bimetaliczny i...

Nowoczesne drzwi zewnętrzne – automatyczny zamek,...

Odpowiednio wyposażone drzwi zewnętrzne skutecznie zabezpieczą dom przed włamaniem. Poznaj sposób...

Nowoczesne siłowniki do bram garażowych. Jakie...

Dobry i nowoczesny siłownik do bramy garażowej powinien być szybki i bezawaryjny, a także energooszczędny i...